Reklama na LinkedInie — krótki poradnik

Liderami, jeśli chodzi o reklamę w internecie, nadal pozostają Google i Facebook. Polscy marketerzy i właściciele firm stosunkowo wolno przekonują się do LinkedIn Ads. Tymczasem potencjału reklamowego tej platformy nie należy lekceważyć. Konto na LinkedInie ma już ponad 2 miliony użytkowników. Większość z nich to specjaliści w swoich branżach. Reklama na LinkedInie daje Ci zatem niepowtarzalną szansę, aby do nich dotrzeć.

Reklama na Linkedin jak ustawić?

Zapytaj o ofertę

Reklama na LinkedInie — dlaczego warto

Jeszcze kilka lat temu, LinkedInie był traktowany przez użytkowników jak wirtualne CV. Dziś to miejsce, w którym specjaliści z różnych branż dzielą się swoimi sukcesami i wymieniają poglądy. Nie znajdziesz tu śmiesznych memów, fikcyjny kont dzieci, które nie ukończyły jeszcze 13 lat i osób, które klikają dosłownie we wszystko. Co więcej — LinkedInie nie jest wyeksploatowany reklamowo tak, jak chociażby Facebook. A to daje większe szanse, że Twoja marka zostanie zauważona. I wreszcie — LinkedInie oferuje niedostępne nigdzie indziej możliwości targetowania i formaty reklamowe. Dzięki temu dotrzesz do swoich potencjalnych klientów, bez względu na to, czy działasz sektorze B2B, czy B2C.

reklama na lindkedin

Reklama na LinkedInie — od czego zacząć

Zanim zaczniesz reklamować się na LinkedInie, musisz zrobić dwie rzeczy: założyć konto osobiste (profil) oraz profil firmowy (odpowiednik fanpage’a na Facebooku). Żeby to zrobić, wystarczy kliknąć w zakładkę “Produkty”, a następnie w “Utwórz stronę firmową”. Ostatni krok to utworzenia konta reklamowego (“Reklama” w zakładce “Produkty). Teraz wystarczy już tylko skonfigurować konta reklamowe(m.in. wybór języka, waluty i powiązanie go z konkretną stroną firmową).

 Konto Reklamowe Na Linkedin

LinkedIn Ads — przegląd celów, rodzajów i formatów reklamowych

LinkedIn pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów na trzy sposoby. Za pośrednictwem treści sponsorowanych, reklamie tekstowej oraz sponsorowanym wiadomości InMail. Przyjrzyjmy się każdemu z nich:

Sponsorowane treści

Ten format reklamowy jest najpopularniejszy na LinkedInie. Być może dlatego, że przypomina Facebook Ads. W tym przypadku również należy wybrać cel reklamowy:

  • przyciągnięcie użytkowników do witryny (zachęcenie ich do obserwowania profilu),
  • generowanie leadów,
  • wyświetlenia wideo.

Dostępne formaty reklamowe, które również znasz z Facebooka, to:

  • zdjęcie, artykuł, link,
  • karuzela,
  • wideo.

Sponsorowana treść na Linkedin

Reklama tekstowa

Ten typ reklamy może przekierować użytkownika na firmowy profil strony (np. do konkretnej zakładki) albo na stronę zewnętrzną. Stworzenie interesującej grafiki oraz chwytliwego tekstu będzie od Ciebie wymagać sporej kreatywności, ponieważ ten format ma sporo ograniczeń (25 znaków tekstu oraz możliwość wstawienia niewielkiej grafiki). Jest to spowodowane tym, że reklama tekstowa, nie pojawia się w głównym news feedzie (kanale aktualności) tak, jak treści sponsorowane.Wyświetlana jest na górze oraz po prawej stronie w serwisie.

Reklama Tekstowa na Linkedin

Sponsorowane wiadomości InMail

To wyjątkowy format reklamy dostępny wyłącznie na LinkedInie. Jak sama nazwa wskazuje, jest to reklama w formie sponsorowanej wiadomości. Wiadomość taka wyświetla się w skrzynce adresata i jest oznaczona jako materiał sponsorowany. Format ten daje duże możliwości personalizacji, a także dodania elementów takich jak CTA (wezwania do działania) w postaci przycisku czy banera. Skuteczny InMail nie może jednak przypominać bezosobowej wiadomości, spamu, który codziennie zaśmieca klasyczne skrzynki e-mailowe. Powinien intrygować i zachęcać od pierwszego zdania, inaczej użytkownik go zignoruje.

Sponsorowane wiadomości InMail na Linkedin

Reklama na LinkedInie — ile kosztuje

Na LinkedInie obowiązują dwa znane Ci modele rozliczeniowe CPC (cost per click) oraz CMP (cost per mille). Mechanizmy ustalania stawek są podobne do tych, które znasz z Facebook Ads m.in. ustalanie budżetu dziennego czy kosztu za kliknięcie). Niestety, stawki są wyższe od tych, które proponuje Zuckerberg. Przykładowo, minimalny budżet dzienny w kampanii wizerunkowej to ok. 19,20 EUR przy CPC 5,15 EUR. Nie są to małe kwoty, biorąc pod uwagę, że mówimy o dolnych “widełkach”. Czy w takim razie reklama na LinkedInie się opłaca? To zależy. Pamiętaj jednak, że użytkownicy pozyskani przez LinkedIn Ads mogą okazać się bardziej wartościowi niż Ci pozyskani przez reklamę na Facebooku. Weź pod uwagę, że LinkedIn ma dostęp do wyjątkowych danych użytkowników. A później zadaj sobie pytanie, ile jesteś skłonny zapłacić za kontakt do swojego idealnego klienta, np. właściciela dużej, ogólnopolskiej firmy.

 

Reklama na Linkedin ile kosztuje?

 

Skuteczna reklama na LinkedInie — czyli jaka

LinkedIn Ads rządzą te same reguły, co reklamą na Facebooku lub w wynikach wyszukiwania. Dobra kreacja reklamowa powinna być przede wszystkim dostosowana do grupy docelowej oraz celu, jaki chcesz dzięki niej osiągnąć. Ponadto, musi uwzględniać etap ścieżki zakupowej, na której jest Twój potencjalny klient. Przykładowo, inną wiadomość sponsorowaną otrzymają użytkownicy, którzy już zetknęli się z Twoją marką niż ci, z którymi kontaktujesz się po raz pierwszy. Najważniejsze jest jednak to, aby reklama była interesująca dla odbiorców i skłoniła ich do określonej akcji. Takiej, na której Ci zależy.

Zapytaj o ofertę

Popularne wpisy:

ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu

0 0 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments