Co nowego w marketingu i SEO — prognozy na 2020 rok
Styczeń to czas podsumowań, wyznaczania celów na nadchodzące 12 miesięcy, a także prognoz na kolejny rok. Mówi się, że jedyną pewną rzeczą w życiu jest zmiana. I faktycznie coś w tym jest. E-marketing to branża, w której widać to najbardziej. Co przyniesie rok 2020 w marketingu, SEO i e-commerce?
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Prognozy na 2020 rok — marketing, e-commerce, SEO
Bez znajomości branżowych trendów, trudno będzie Ci zaplanować skuteczną strategię marketingową dla swojej firmy. Jeśli interesujesz się marketingiem internetowym, to na pewno zauważyłeś, że techniki, które działy jeszcze kilka lat temu, obecnie są praktykowane już tylko przez tzw. “Januszy biznesu”, np. spamowanie grup na Facebooku. Co więcej, niektóre funkcje w mediach społecznościowych znikają, by mogły pojawić się inne. A co czeka nas w tym roku? Oto nasze prognozy.
360 Customer Experience
Tendencja ta widoczna była już w ubiegłym roku. Rozwój nowoczesnych technologii zmienił klasyczny model sprzedaży i marketingu. Dziś już nie chodzi o zachęcenie do zakupu, ale o całościowe doświadczenie klienta, przed w trakcie i po sprzedaży. Lejek sprzedażowy, który kończył się po złożeniu przez klienta zamówienia, odchodzi do przeszłości. Obecnie, działania posprzedażowe są równie ważne, co doprowadzenie do samej sprzedaży. Właśnie dlatego kontakt z potencjalnym klientem, sprzedaż i obsługa posprzedażowa coraz częściej odbywają się właśnie w mediach społecznościowych (głównie na Facebooku). A to oznacza, że telefon oraz e-mail to dziś za mało, aby firma spełniła oczekiwania klientów. Dobra opinia na temat marki i jego powrót to priorytet dla firm z każdej branży.
Pozycja zero i wyszukiwanie głosowe
Od kilku lat znaczenie urządzeń mobilnych rośnie. Telefon to urządzenie, na którym nie tylko przeglądamy Facebooka, szukamy informacji, ale także coraz częściej robimy zakupy. Twórcy Google’a dobrze zdają sobie z tego sprawę, dlatego tylko strony, które dostosują się do tych zmian, mają szansę na osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, a nawet pozycji zero. Co to oznacza w praktyce? Internauci coraz częściej korzystają z wyszukiwania głosowego, szybko zadają pytania i oczekują błyskawicznej odpowiedzi. Zapytania takie przypominają mowę. A co za tym idzie — są bardziej naturalne. Tworzenie contentu, który odpowiada na pytania użytkowników, zwiększa szansę, że fragment treści z Twojej strony pojawi się na szczycie wyników wyszukiwania. Wraz ze wzrostem popularności wyszukiwania głosowego, rośnie także znaczenie słów kluczowych z tzw. długiego ogona, czyli wielowyrazowych fraz kluczowych oraz pozycjonowania tematycznego. Rozbudowane frazy kluczowe lepiej pokazują intencje wyszukującego i gwarantują lepsze rezultaty wyszukiwania, co dla Google’a jest szalenie istotne. Widać to chociażby po największej od 5 lat aktualizacji — BERT. Jej celem jest lepsze zrozumienie naturalnego języka użytkowników wyszukiwarki. Pozycjonowanie tematyczne doskonale wpisuje się w tą tendencję, gwarantując widoczność w wyszukiwarkę na tysiące fraz typu long tail.
TikTok nowym liderem
TikTok to aplikacja mobilna, która umożliwia publikowanie bardzo krótkich materiałów wideo. Chociaż marketerzy dopiero się go uczą, nauka ta na pewno nie pójdzie w las. Aplikacja ta została zdominowana przez pokolenie Z i stanowi doskonały sposób na dotarcie do tej grupy odbiorców. Po pierwsze, dlatego, że jest tu stosunkowo niewiele marek. Po drugie, dlatego, że TikTok dostarcza content wideo, który wciąż rośnie w siłę i jest odpowiedzią na potrzebę short story, czyli krótkich, ale interesujących treści. Kim są użytkownicy aplikacji? Największą popularnością aplikacja cieszy się wśród osób poniżej 21 roku życia. Co ciekawe, aż 95% z nich to kobiety z małych i średnich miast, a także te mieszkające na wsi. Chociaż z TikToka korzystają również osoby poniżej 13 roku życia (18% użytkowników), nie da się ukryć, że pojawia się tam również coraz więcej dorosłych. Przedsiębiorco, marketerze, zanim stwierdzisz, że TikTok nie jest dla Ciebie, najpierw go poznaj i przetestuj. To Cię (jeszcze) nic nie kosztuje.
Walka z dezinformacją
W lutym 2019 Instagram urządził polowanie na boty, czyli fałszywe konta na tym portalu. To samo stało się na Facebooka, z którego do września ubiegłego roku zniknęło ponad 5 miliardów fejkowych profili. To nie koniec. Na początku stycznia 2020 roku, wiceprezes Facebooka, Monika Beckert, ogłosiła, że portal rozpoczyna walkę z dezinformacją i fake newsami. W jaki sposób? Pierwszy krok to rozpoczęcie współpracy z agencją Reuters, światowym dostawcą newsów multimedialny, która walczy z dezinformacją. W planach jest również powołanie 50 zespołów, których zadaniem będzie weryfikacja prawdziwości postów publikowanych na Facebooku aż w 40 językach.
Trendy 2020 w marketingu — podsumowanie
Najbliższe miesiące pokażą, czy nasze przewidywania się sprawdzą. Jedno jest pewne — skuteczna strategia marketingowa musi ewoluować, uwzględniając zmiany rynkowe, potrzeby klientów oraz trendy marketingowe. A co Ty dodałbyś do naszej listy? Czekamy na Twój komentarz.
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Popularne wpisy:
ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu
Niestety wiele osób stara się uciekać od starych weteranów internetowych – ponadto rozwój reklamy jest coraz bardziej denerwujący – na przykładzie youtube.. robić się podobna jak do TV.. gdzie w ciągu 30min mamy 3 reklamy. Ludzie od tego uciekali bo w internecie nie mieli wybór czy obejrzą reklamę czy nie i dlatego szukają alternatyw. Nawet alternatywy jak Reddit czy Pinterest :)) stare ale dla mózgu coś nowego co może działać w podobny sposób i móc promować i reklamować. Wydaje mi sie że bardziej będzie miało znaczenie VR i AI