Kampania Google Ads — samodzielnie czy zlecić?
O tym, że warto reklamować się w wynikach wyszukiwania Google, już wiesz. Jak wielu przedsiębiorców zastanawiasz się pewnie, czy kampanię Google Ads robić samemu, czy zlecić. Zła wiadomość jest taka, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. A jeśli jest, to brzmi ona: to zależy. Od czego? Podpowiadamy w dzisiejszym artykule.
Google Ads Express — czyli kampania dla niewtajemniczonych
Dzięki kampanii Google Ads możesz niemal natychmiast dotrzeć do swoich potencjalnych klientów na wiele sposobów: za pośrednictwem reklam graficznych, wideo, ale przede wszystkim — za pośrednictwem płatnych linków w wynikach wyszukiwania. Wszystko wydaje się banalnie proste, tym bardziej że Google oferuje Ci uruchomienie kampanii błyskawicznie, dzięki usłudze Google Ads Express. Pamiętaj jednak, że szybkie uruchomienie kampanii, a uruchomienie kampanii zyskownej nie zawsze idzie w parze. Czym jest Google Ads Express? Usługę tę można porównać do przycisku “promuj post” na Facebooku. Owszem, uruchomisz kampanię, ale wykorzystasz minimum możliwości, jakie daje to narzędzie reklamowe. Prawdziwa “magia” zaczyna się bowiem w menedżerze reklam. Podobnie jest w przypadku Google Ads Express, które powstało dla przedsiębiorców, którzy nigdy wcześniej nie korzystali z Google Ads. I bądźmy szczerzy — nie za bardzo się na tym znają. Google Ads Express to uproszczona wersja Google Ads, dzięki które uruchomisz kampanię w kilka minut. Niestety, nie ma nic za darmo. W taki modelu, Google optymalizuje kampanię w ten sposób, aby zarobić na promocji Twojej firmy jak najwięcej. Przez co możesz dojść do mylnego wniosku, że Google Ads nie jest na Twoją kieszeń.
Google Ads — (nie)łatwy system reklamowy
A jeśli nie Google Ads Express to co? Alternatywą jest ustawianie kampanii od podstaw. Żeby uruchomić kampanię, która generuje sprzedaż, a nie puste kliknięcia musisz:
- przygotować stronę docelową pod reklamę i sprzedaż,
- dobrać odpowiednie frazy kluczowe i ich dopasowanie
- wybrać optymalną strategię oraz maksymalny koszt kliknięcia,
- ustawić dodatkowe opcje, takie jak: harmonogram wyświetleń, rozszerzenia,
- stworzenie reklamy, która zachęci użytkownika do kliknięcia.
Jeśli jednak to Twój pierwszy raz, czeka Cię wiele pułapek. Trudności mogą zacząć się już na etapie ustalanie fraz kluczowych. Początkujący reklamodawcy mają tendencję do ustawiania zbyt ogólnych fraz kluczowych. Co powoduje, że mimo dużego ruchu na stronie, sprzedaż jest niewielka. Efekt? Przekonanie, że reklama w Google Ads jest nieskuteczna, a Ty wyrzuciłeś pieniądze w błoto. Jak tego uniknąć? Nie ufaj ślepo automatycznym rekomendacjom od Google’a, zapisz się na kurs z reklamy Google Ads albo zleć ją profesjonalistom. Zanim podejmiesz decyzję, weź pod uwagę kilka kwestii.
Wielkość budżetu na reklamę
Jeśli chcesz przeznaczyć na reklamę w Google Ads mniej niż 2000 zł, lepszym rozwiązaniem będzie samodzielne uruchomienie reklamy. Musisz jednak wiedzieć, że jest to bardzo mały budżet. A co za tym idzie — kampania może okazać się nieskuteczna. Celowo piszemy “może”, ponieważ w niektórych branżach, np. niszowych z niewielką konkurencją, kwota będzie wystarczający. Istnieją jednak takie budżety, na których agencje reklamowe po prostu nie pracują, bo nie jest to opłacalne ani dla niej, ani dla klienta.
Rodzaj biznesu
W przypadku dużego biznesu, rozbudowanego serwisu www (np. sklepu internetowego) lub sporej konkurencji, współpraca z profesjonalną agencją SEO/SEM to nie kwestia wyboru. To konieczność. Nie mówimy tu bowiem już tylko o “ustawieniu” reklamy, ale o całej strategii i dogłębnej analiz prowadzonych działań. Jeśli jednak prowadzisz lokalny biznes, a konkurencja jest niewielka, spróbuj uruchomić kampanię Google Ads samodzielnie.
Czas
Jako przedsiębiorca wiesz, że doba nie jest z gumy. Jeśli nie masz czasu zgłębiać tajników Google Ads, zdecydowanie zleć prowadzenie kampanii zewnętrznej firmie. Dlaczego? Musisz wiedzieć, że uruchomienie Google Ads to dopiero początek. Równie ważna, a przez niektórych uważana nawet za istotniejszą, jest optymalizacja trwającej kampanii, jej monitorowanie i analiza. Jeśli już teraz wiesz, że w natłoku obowiązków nie znajdziesz na to czasu, zacznij szukać agencji, która się tym zajmie.
Etap biznesu
Nie chodzi tutaj tylko o to, jak długo prowadzisz firmę. Ważniejsze jest to, czy możesz pozwolić sobie na to, aby oddelegować część zadań. To, że kampanią w Google Ads zajmie się ktoś inny, nie oznacza wcale, że możesz o niej zapomnieć. Kluczem do sukcesu jest bowiem współpraca obu stron. Wyznaczenie realnych i mierzalnych celów, po to, aby móc je osiągnąć.
Kampania Google Ads — samodzielnie czy zlecić
Jak widać, nikt nie odpowie na to pytanie lepiej od Ciebie. Dlaczego? Ponieważ to Ty najlepiej znasz siebie i swój biznes. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który interesuje się marketingiem, a Twoja konkurencja nie jest duża, spróbuj samodzielnie uruchomić pierwszą kampanię. Pamiętaj jednak, że Twój czas również kosztuje i może okazać się droższy od pieniędzy. Jeśli nie chcesz eksperymentować i zależy Ci, aby kampania Google Ads natychmiast przynosiła zyski, postaw na współpracę z profesjonalistami.
Popularne wpisy:
ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu