10 mitów SEO i pozycjonowania

Znasz się na swojej branży. To wybrana przez Ciebie agencja (a nie Ty) powinna być ekspertem, jeśli chodzi o SEO. Czeka Cię jednak wybór firmy, której powierzysz pozycjonowanie swojej firmowej witryny. Jak wyznaczyć takiej agencji realne cele? Jak nie dać się oszukać i odróżnić specjalistę od “SEO Janusza”? W dzisiejszym artykule obalimy 10 mitów, dotyczących SEO i pozycjonowania. Niektóre z nich rozchodzą się lotem błyskawicy, na zasadzie “głuchego telefonu”. Inne uwalają początkujący SEO-wcy, którzy za wszelką cenę chcą pozyskać klienta . Oto 10 najczęstszych kłamstw na temat SEO i pozycjonowania. Poniżej 10 mitów SEO i pozycjonowania:

10 mitów seo i pozycjonowania

Mit SEO nr 1 – Gwarantujemy pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania

Pozycja strony w TOP 3 jest możliwa, ale żadna profesjonalna agencja nie może dać Ci 100% gwarancji. O pozycji witryny decyduje ponad 200 czynników rankingowych, które na dodatek wciąż się zmieniają. Na dostatek – Google nigdy nie informuje o nich wcześniej. Oznacza to, że nawet najbardziej doświadczeni specjaliści SEO muszą liczyć się z nieprzewidzianymi zmianami. Ponadto – efekty pozycjonowania są uzależnione w dużej mierze od branży i konkurencji, która pozycjonuje się na takie same frazy kluczowe. Nie bez znaczenia jest również obecny stan witryny. To, czy była wcześniej pozycjonowana, czy specjalista SEO zaczyna od zera.

Mit SEO nr 2  – Branża nie ma znaczenia w pozycjonowaniu

 Jeśli agencja SEO zaczyna pracę bez poznania specyfiki Twojego biznesu, nie wróży to nic dobrego. Każdą stronę pozycjonuje się inaczej. Podstawą do tego, aby opracować skuteczną strategię SEO, jest poznanie branży, której dotyczy. Dzięki temu można wybrać najbardziej opłacalne frazy kluczowe, poznać potencjał witryny oraz strony, które będą z nią konkurować.

Mit SEO nr 3 – Skuteczne pozycjonowanie bez optymalizacji SEO jest możliwe

Dobrze zoptymalizowana strona to połowa sukcesu, jeśli chodzi o efektywne pozycjonowanie. Dlatego optymalizacja SEO powinna być pierwszym krokiem w procesie pozycjonowania witryny. Jeśli agencja SEO nie wprowadza żadnych zmian na Twojej stronie, zastanów się, czy współpraca z nią to na pewno dobry pomysł.

10 faktów SEO i pozycjonowania

Mit SEO nr 4 – Jakość tekstu w SEO nie ma znaczenia

Powoli kończy się era precli, czyli tekstów niskiej jakości, które sztucznie nasycano słowami kluczowymi. Dziś dla Google liczą się teksty, które są wartościowe dla użytkownika. Należy jednak pamiętać, że nawet najciekawszy tekst, bez optymalizacji pod SEO, nie pomoże w pozycjonowaniu.

Mit SEO nr 5 –  Wystarczy mi wtyczka Yoast SEO, nie potrzebuję specjalisty

Wtyczka SEO to dobry punkt wyjścia dla początkujących blogerów, którzy nie traktują witryny biznesowo. Owszem, wtyczka Yoast SEO pomaga w podstawowej optymalizacji tekstu pod SEO, ale to za mało, aby Twoja witryna pięła się w górę. Po pierwsze – Yoast powstała z myślą o języku angielskim. Nie radzi sobie z odmianą oraz synonimami w języku polskim. Nie podpowie, jakie frazy kluczowe powinny znaleźć się w tekście. Jednym słowem – nie zastąpi specjalisty SEO.

Mit SEO nr 6 – Pozycjonowanie na frazy wielowyrazowe jest nieopłacalne

Przedsiębiorcy bardzo często tworzą własną listę fraz kluczowych, na które ich strona ma być pozycjonowania. Są to zazwyczaj bardzo ogólne, a przez to konkurencyjne frazy kluczowe. Zazwyczaj nie odzwierciedlają intencji użytkownikach. Generują zatem duży ruch, ale stosunkowo niewielką konwersję. Frazy wielowyrazowe, czyli tzw. long tail, choć rzadziej wyszukiwane, generują większą konwersję, ponieważ Twoja strona wyświetla się na konkretne zapytanie. Użytkownik, które je wpisał jest już zazwyczaj zdecydowany na zakup. Co więcej – pozycjonowanie szerokie pozwala wykorzystać cały potencjał witryny i zwiększyć jej widoczność, dzięki kombinacjom wielu słów kluczowych.

Mit SEO nr 7 –  Liczy się wyłącznie ilość linków

Link building jest ważnym elementem pozycjonowania. Jednak w tym przypadku nie liczy się ilość, ale jakość linków. Lepiej mieć kilka becklinków z wartościowych stron, niż kilkadziesiąt ze stron o niskiej jakości. Na dodatek – linki pochodzące ze stron o wątpliwej reputacji lub z tzw. systemu wymiany linków, mogą przynieść więcej szkody niż pożytku.

10 mitów seo i pozycjonowania na monitorze

Mit SEO nr 8 – Wypozycjowanie strony to koniec współpracy z agencją

Pozycjonowanie i optymalizacja SEO witryny nie kończy się z chwilą osiągnięcia przez nią wysokiej pozycji. Jak już wspominaliśmy, Google to ogromny system, który wciąż się zmienia. Współpraca z profesjonalną agencją SEO, pozwoli Ci w porę reagować na te zmiany i zmieniać strategię pozycjonowania i samą stronę, uwzględniając najnowsze trendy.

Mit SEO nr 9 – Pozycjonowanie jest droższe niż Google Ads (AdWords)

I tak, i nie. Wszystko zależy od branży. W niektórych koszt kliknięcia kilkanaście groszy, w innych nawet kilkadziesiąt złotych. Należy jednak pamiętać, że widoczność strony kończy się w momencie, kiedy przestajesz płacić. Pozycjonowanie zapewnia natomiast trwały ruch w witrynie.

Mit SEO nr 10 – Pozycjonowanie na 100% zwiększy sprzedaż

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania nie wystarczy, aby zwiększyć sprzedaż. Pozycjonowanie zwiększa szansę, że potencjalny klient trafi na Twoją stronę. To, czy taka wizyta skończy się konwersją, zależy już od tego, co użytkownik znajdzie na Twojej stronie. Inaczej mówiąc, czy oferta, którą mu zaproponujesz będzie na tyle atrakcyjna, że użytkownik ten zostanie Twoim klientem. Ważna jest również użyteczność strony, w końcu trudno dokonać zakupów w sklepie w którym proces zakupowy jest skomplikowany i zniechęca klienta.

10 mitów seo i pozycjonowania na laptopie

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o