Jakie posty na FB są atrakcyjne?
Skoro prowadzisz własny biznes, to na 99% masz również firmowy profil na Facebooku. Świetnie, ale skoro już założyłeś fanpage, warto zaplanować, co będziesz na nim publikował. Celowo mówimy o planowaniu, ponieważ prowadzenie firmowego fanpage’a to nie jest “wrzucanie” posta od czasu do czasu. Systematyczność oraz umiejętność zaangażowania odbiorców — to klucz do sukcesu w social media. No dobrze, ale skąd brać pomysły na atrakcyjny i angażujący content? Oto kilka naszych sprawdzonych pomysłów.
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Co to jest post na Facebooku — definicja
Zacznijmy od podstaw, czyli od odpowiedzi na pytanie, co to jest post na Facebooku.
Kiedyś termin post, odnosił się do wiadomości na forum internetowym. Nazwa pochodzi od angielskiego rzeczownika, oznaczającego pocztę, nawiązująć tym samym do wysyłania wiadomośći i najróżniejszych informacji. Post na FB jest zatem rodzajem wiadomości (tekstowej, graficznej, tekstowo-graficznej, wideo) publlikowanej (wysyłanej) do fanów konkretnego fanpage’a. lub szerszej grupy, jeśli korzystasz z reklamy na Facebooku.
Wpisy na FB, czy fajne posty na FB zawsze są skuteczne?
Zauważyliśmy, że często wyszukiwanym hasłem w Google, są frazy typu: “fajne wpisy na FB”, “posty na FB fajne” czy “fajne posty na FB”. Jak widać wielu użytkowników szuka inspiracji. Zanim jednak opublikujesz post na FB, zadaj sobie dwa pytania: dla kogo Twoje wpisy na FB mają być fajne, dla Ciebie czy dla odbiorców? Pamiętaj, że to, co Tobie może wydawać się idealnym materiałem na wpis, może nie wzbudzić zainteresowania u Twoich odbiorców. Jaki jest zatem przepis na skuteczny i fajny wpis na FB? Postaraj się “wejść w buty” swojego fana. Przejrzyj profile użytkowników, którzy obserwują Twój profil, zajrzyj do konkurencji. Istnieje jeszcze jeden sposób. Stwórz post na FB, w którym po prostu zapytasz użytkowników,o czym chcieliby czytać na Twoim fanpage’u. Możesz zebrać w komentarzach pytania od fanów. Parafrazując popularne przysłowie, kto pyta, ten tworzy fajne wpisy na FB. 😉
Angażujące posty na FB, od czego warto zacząć?
Zanim zaczniesz pisać jakiekolwiek posty na FB, warto przeanalizować i zaplanować parę ważnych aspektów takich jak:
Posty na FB — analiza konkurencji
Sprawdź swoją bezpośrednią konkurencję. Ile postów w miesiącu dodają? Jak często to robią? W jakich odstępach czasu? O jakiej tematyce są te wpisy? Które posty na FB cieszą się największą popularnością?
FB post — tematyka
Dzięki analizie konkurencji będziesz mógł wyciągnąć wnioski i dobrać odpowiednie posty na Facebooka. Chodzi jednak o inspirację, a nie o kopiowanie pomysłów. Najlepiej jest zaplanować tygodniową rozpiskę, jeśli chodzi o posty na FB, tzw. media plan Jeżeli dojdziesz do wniosku, że idealna częstotliwość to trzy publikacje w tygodniu to warto zadbać o ich tematyczność. Poniżej dowiesz się, jak pisać angażujące posty na Facebooka. Pamiętaj jednak, że zawsze możesz je wcześniej zaplanować, dla przykładu:
- poniedziałek – udostępniamy informacje o najnowszych artykułach blogowych
- środa – historia sukcesu Twojego klienta
- piątek – post z życia Twojej firmy.
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Posty na FB — praktyczne rady, inspiracje
Wiadomo, że dla każdego tygodniowa rozpiska może być inna ponadto jeśli mamy idealny post z cyklu „Real Time Marketing” to warto dodać go poza planem. Poniżej przedstawiamy przykładowe tematy, inspiracje na posty na Facebooka.Wykorzystaj Real Time Marketing na Facebooku. Bądź na bieżąco! Obserwuj i wykorzystaj, to co dzieje się wokół nas. Zrób dobry research. Komentuj aktualne wydarzenia z przymrużeniem oka, ale zawsze staraj się nawiązywać do swojej branży lub marki. Działaj szybko, ponieważ w strategii tej liczy się aktualność i świeże spojrzenie. Zobacz, jak robią to najlepsi, np. IKEA.
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Zajrzyj do kalendarza
- kalendarz świąt nietypowych
Nie ograniczaj się do świąt, które obchodzą wszyscy, np. do walentynek. Twój post zginie w morzu czerwonych serduszek i nikt go nie zauważy. Może zainspiruje Cię światowy dzień pizzy albo komara, a Twój post stanie się prawdziwym hitem (materiałem viralowym).
- Ważne święta/ okazje na facebooku
Jeśli konkretne święto dotyczy Twojej branży, warto to wykorzystać, jako gotowy materiał na post. Przykładowo, dla branży “prezentowej” ważną datą jest 30 września, czyli Dzień Chłopaka. Z kolei agencje marketingowe i freelancerzy świętują w tym dniu Światowy Dzień Copywritera. Pod takimi postami sypią się serduczka i lajki. Pamiętaj jednak, by odpowiednio wcześnie sprawdzić kalendarz, by uwzględnić post FB w swoim media planie.
Nagrywaj materiały wideo na Facebooka
Pomysłów na materiał wideo jest wiele. Możesz nagrać podcast w którym pokażesz, jak stosować produkt, który sprzedajesz. Z kolei, w relacji na żywo warto poinformować o jakimś ważnym wydarzeniu z życia firmy, sukcesie, współpracy z nowym klientem lub obecności na konferencji.
Zamieszczaj sentencje, cytaty FB
Cytaty Facebook to kolejny przykład materiałów viralowych, czyli takich, które są udostępniane masowo przez użytkowników portalu. Pamiętaj o tym, aby takie cytaty Facebook łączył się w jakiś sposób z Twoja działalnością. Oczywiście, z tego typu postami nie należy przesadzać.
- Cytaty FB – Przykłady
Cytaty na Facebooku sprawdzają się zawsze i są chętnie udostępniane. Oczywiście to, jakie cytaty na FB wybierasz, zależy od rodzaju biznesu i Twoich odbiorców. Uniwersalne, fajne cytaty na Facebooka to te motywacyjne. Możesz znaleźć je na popularnych stronach w internecie, ale jeszcze lepiej, gdy znajdziesz je w książce, którą ostatnio czytałeś i którą możesz polecić odbiorcom. Szukaj cytatów, branżowych autorytetów, pionierów, osób, które stały się legendą. Cytaty na Facebooka, znane nazwiska przyciągają i zwiększają szansę na udostępnienie wpisu. Cytat FB może być również doskonałym pretekstem do rozpoczęcia dyskusji. Wówczas post możesz zakończyć pytaniem: co o tym myślicie, zgadzacie się z tym itd.
- Facebook cytaty — przykłady
Oto kilka przykładów, jeśli chodzi o cytaty FB. Mamy nadzieję, że zainspirują Cię do własnych poszukiwań:
Cytaty Facebook — Steve Jobs, Henry Ford, Woody Allen.
Dziel się artykułami z bloga na Facebooku
Wpis blogowy to gotowy pomysł na post. Oprócz linku możesz umieścić w poście, najciekawszy fragment artykułu albo poinformować czytelników, czego dowiedzą się, jeśli zdecydują się przeczytać całość.
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Generuj dyskusje na Facebooku
Twórz materiały które na celu mają wywoływać interakcję Twojego odbiorcy. Posty na FB, którym towarzyszy dyskusja, tzn. sytuacja, w której użytkownicy odpowiadają wzajemnie na komentarze, uzyskują duże zasięgi i są wysokie oceniany przez algorytm Facebooka. Dzieje się tak, ponieważ jego twórcy zależy, aby na portalu pojawiały się wartościowe treści. Takie, które budzą zainteresowanie. Walczy natomiast ze sztucznym “podbijaniem” zasięgów, poprzez oznaczanie osób pod postem lub zbieranie polubień, dzięki głosowaniu reakcjami.
Poproś o opinię
Prawda jest taka, że każdy z nas jest ekspertem. Po prostu lubimy doradzać. Jeśli więc szukasz nazwy dla nowego produktu albo zastanawiasz się, czego powinien dotyczyć kolejny wpis na blogu, zapytaj o to osoby, które polubiły Twój fanpage. Zamiast głosowania reakcjami, użyj ankiety. To bardzo przydatna funkcja, z której pewnie rzadko korzystasz. Prośba o radę. Wprowadzasz nowe logo, zastanawiasz się, który model opakowania wybrać, jaka okładka Twojej nowej książki będzie lepsza? Zapytaj o to swoich fanów. Któż z nas nie lubi udzielać rad, wyrażać swojej opinii. Wykorzystaj to.
Pokaż swoją firmę “od kuchni” na facebooku
Nie wszystko musi być zawsze robione na poważnie. Pokaż dzień z życia firmy. Przedstaw swoich pracowników, opowiedz, o tym, co robią, gdy już wychodzą z biura. Zabieraj głos w ważnych sprawach Szczególnie jeśli dotyczą one Twojej branży. Dzięki temu Twoja marka będzie rozpoznawalna, a z czasem stanie się synonimem danej branży.Dzień z życia firmy. Pokaż “ludzką” twarz firmy. Social media, a szczególnie Facebooku, to nie jest miejsce na zdjęcie poważnych prezesów w garniturach. Pokaż, jak pracujesz, ale bądź autentyczny, bez wystudiowane pozy. Pamiętaj, że nie musisz być idealny.
Oddaj fanpage swoim fanom
Niech tworzą go razem z Tobą. Historia sukcesu Twojego klienta, jego opinia, czy zdjęcie. Takie posty na FB zawsze wzbudzają emocje, a co za tym idzie — bardzo dużo komentarzy. Co więcej — dzięki temu budujesz dowód społeczny. Każdy z nas lubi przecież historie z happy endem.
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Zadbaj o odpowiednią strukturę wpisu
Stosuj emotki oraz inne symbole, dzięki którym podzielisz wpis na akapity i wyróżnisz najważniejsze informacje. Posty na FB fajne i angażujące nie mogą być trudne w odbiorze. (sprawdź znaczenie emotikon)
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Ciekawostki, nieznane fakty, branżowe nowinki
Pokaż, że znasz się na tym, co robisz. Bądź pierwszym źródłem informacji. Niech Twój fanpage będzie wypełniony ciekawostkami i newsami z branży To kolejny rodzaj postów na Facebooku, którymi użytkownicy chętnie się dzielą. Mogą one przybrać formę infografiki, wpisu blogowego lub filmiku.
Sesja QA
Nagraj filmik, w którym odpowiadasz na pytania odbiorców. Jeśli nie czujesz się pewnie przed kamerą, z pytań i odpowiedzi możesz utworzyć wpis na bloga. Alternatywa to jeden post, jedna odpowiedź na pytanie. Możesz ustalić w swoim media planie konkretny dzień na takie posty-odpowiedzi.
Nowości i promocje w firmie
To że nie należy zalewać fanpage’a, postami sprzedażowymi, nie znaczy, że masz z nich zrezygnować całkowicie. Jeśli pojawił się nowy produkt, dostawa albo wprowadzasz rabat na wybrane produkty, poinformuj o tym fanów jako pierwszych. Możesz również przygotować coś specjalnego tylko dla nich. Dzięki temu poczują się wyróżnieni.
Fotorelacja z konferencji lub innego eventu
Jeśli bierzesz udział w konferencji, zaproś na nią swoich fanów. W kolejnym wpisie możesz podzielić się fotorelacją z wydarzenia.
Zaproszenie na webinar
Jeśli naprawdę chcesz poznać swoich odbiorców, ich potrzeby i problemy, zorganizuj webinar. To materiał na dwa posty, a nawet trzy posty na Facebooka. Pierwszy — zapowiedź wydarzenia online. Drugi — zbieranie pytań od uczestników. Trzeci — podziękowania za zaangażowanie i liczny udział w wydarzeniu.
Informacje o wyróżnieniach i sukcesach
Od czasu do czasu pochwal się case study (studium przypadku, który jest Twoim sukcesem). To rodzaj nienachalnej, miękkiej sprzedaży. Dzięki temu pokazujesz, że jesteś skuteczny. W myśl zasady, nie słowa, ale czyny.
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Opinie klientów
Opinie klientów działają tak samo jak case. Niestety, w niektórych branżach jest to dość ryzykowne, ponieważ konkurencja może wykorzystać informacje o tym z kim współpracujesz. Cytaty Facebook w formie opinii można wykorzystać nie tylko jako FB post, ale również w reklamie na tym portalu.
Instrukcje krok po kroku
Pomóż swoim odbiorcom, opisz, a najlepiej pokaż jak coś działa. Instrukcje krok po kroku cieszą się dużą popularnością i są często udostępniane, szczególnie jeśli problem, który rozwiązujesz, dotyczy szerokiej grupy.
Angażujące posty na Facebooka — podsumowanie
Jeśli chcesz publikować interesujące posty, które będą chętnie udostępniane, musisz najpierw poznać swoją grupę docelową. Nie ma bowiem jednej, złotej zasady. Eksperymentuj z formami i testuj. Nie zniechęcaj się, bądź cierpliwy. Publikuj posty systematycznie i twórz je z wyprzedzeniem, np. w systemie tygodniowym lub miesięcznym. Dobrym pomysłem są posty cykliczne, np. w poniedziałek zawsze udostępnij post z blogowym wpisem, a piątek niech będzie dniem na bardziej swobodną komunikację. Mamy nadzieję, że powyższe przykłady będą dla Ciebie inspiracją i sprawią, że nie zabraknie Ci pomysłów na to, co publikować na firmowym profilu, na Facebooku.
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Popularne wpisy:
ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu
Świetne wskazówki 🙂
Ciekawe pomysły, sprawdzę w praktyce!
Jakie posty na fb są atrakcyjne?
Super 10 pomysłów, wykorzystam je w swoich działaniach firmowych.
Posty na fb – liczy się kreatywność. Dziękuję za atrakcyjny artykuł, dzięki niemu będę wiedział jak pisać atrakcyjne posty na Facebooka.
Dziękujemy za informowanie nas o aktualnych trendach w standardach graficznych i formatach na facebooku