Pozycjonowanie WordPress krok po kroku – 10 fundamentów
Pierwotnie miał służyć do obsługi blogów. Dziś jest jednym z najpopularniejszych systemów do zarządzania treścią. Według danych W3Techs, ponad 30% stron internetowych na świecie pracuje na WordPressie. A jakie możliwości daje ten CMS, jeśli chodzi o SEO, jak wypozycjonować stronę na Wordress? W dzisiejszym artykule podpowiemy, jak zoptymalizować pod wyszukiwarkę stronę właśnie na WordPressie.
Pozycjonowanie stron WordPress — krok po kroku – krótki poradnik
1. Pozycjonowanie WordPress – Ustaw adres kanoniczny witryny i przekierowanie 301
Żeby nie doszło do duplikacji treści, co utrudni pozycjonowanie, ustaw adres kanoniczny domeny. Jest to preferowany adres strony internetowej (z WWW lub bez). Możesz to zrobić, dzięki zastosowaniu przekierowania 301. W WordPressie taka operacja nie wymaga nawet interwencji programisty. Wystarczy odpowiednia wtyczka, np. Redirection. Dlaczego warto to zrobić? Dla robotów indeksujących adres http:// i http://www oznaczają dwie różne strony, na których znajduje się identyczna treść. Tak samo jest w przypadku certyfikatu SSL (https). Ustawienie kanonicznego adresu URL przekierowuje zarówno użytkowników, jak i roboty indeksujące pod jeden główny adres. Przekierowanie 301 przyda się również wtedy, kiedy któraś z Twoich podstron przestanie istnieć albo zmieni adres URL.
2. Pozycjonowanie WordPress – twórz przyjazne SEO adresy URL
Jeśli zainstalujesz wtyczkę Yoast SEO, bez problemu zmodyfikujesz adres URL dowolnej podstrony. Jak stworzyć dobry URL? Po pierwsze nie używaj polskich znaków. Każdy wyraz oddziel myślnikiem “–”. Jeśli to możliwe, umieść frazę kluczową w strukturze linka. Pamiętaj również o tym, aby URL nie był zbyt długi.
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
3. Pozycjonowanie WordPress – Dodaj tytuł i opis każdej podstrony
Mowa o metatagach title (tytuł strony) i metadescription (opis w wyszukiwarce)
I tym razem nie musisz zaglądać do kodu strony. Z pomocą przychodzą dedykowane wtyczki. Wspomniana wcześniej Yoast SEO czy All In One Seo Pack. Ta pierwsza pozwala na swobodną edycję metatagów, z kolei All In One Seo Pack ułatwia działania zbiorcze w tym zakresie. Choć metatagi nie wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, mogą skutecznie zachęcić użytkownika do odwiedzenia Twojej witryny. Perswazyjny opis z wezwaniem do działania może zwiększyć CTR (stosunek wyświetleń do kliknięć) strony internetowej w wynikach organicznych.
4. Pozycjonowanie WordPress – Zadbaj o właściwą strukturę tekstu
Podział tekstu jest ważny zarówno z punktu widzenia użytkownika, jak i robotów indeksujących. W edytorze tekstowym możesz automatycznie ustawić odpowiednie nagłówki. W tym względzie nie ma mowy o całkowitej dowolności Wykorzystaj potencjał nagłówków H1, H2, H3, ponieważ to istotne punktu widzenia SEO. Kieruj się następującymi zasadami:
- jeden nagłówek H1 (zazwyczaj tytuł),
- H2 dla podtytułów,
- H3, jeśli tekst ma bardziej złożoną strukturę,
- umieść słowa kluczowe w tych nagłówkach.
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
5. Pozycjonowanie WordPress – Stosuj linkowanie wewnętrzne
Przemyślana struktura linków to często szybsze i łatwiejsze indeksowanie witryny internetowej. Dzięki temu roboty Google’a będą sprawnie poruszać się po Twojej stronie i bez problemu odnajdą nowe treści. Linkowanie wewnętrzne pozwoli Ci również zatrzymać użytkownika na dłużej. Dzięki temu zmniejszysz współczynnik odrzuceń i zwiększysz czas spędzony na stronie. Z naszych obserwacji wynika, że czynniki te wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Linkowanie wewnętrzne jest szczególnie ważne dla sklepów internetowych i rozbudowanych serwisów. Z WordPressem linkowanie w tekście jest dziecinnie proste. Wystarczy, że w edytorze tekstowym zaznaczysz konkretne słowo i z dostępnych narzędzi wybierasz “wstaw/edytuj odnośnik”. Jeśli chcesz zautomatyzować ten proces, polecamy wtyczkę Wpa Seo Autolinker.
6. Pozycjonowanie WordPress – Uzupełni atrybut alt obrazków
Optymalizacja grafik pod SEO to ważny element pozycjonowania witryny. Co to oznacza? Każde zdjęcie na stronie powinno mieć unikalny tytuł oraz prawidłowo uzupełniony atrybut Alt. W panelu WordPressa możesz to zrobić bezpośrednio po dodaniu konkretnej grafiki. Dlaczego warto uzupełnić atrybut alt? Odpowiedź jest prosta. Bez niego roboty indeksujące Twoją stronę, w ogóle nie widzą na niej grafik. Atrybut Alt pozwala im odczytać, co znajduje się na obrazku. Dlatego dobrze uzupełniony atrybut ALT, to taki, który wyjaśnia, co jest na zdjęciu, a jednocześnie, zawiera frazę kluczową. Pamiętaj, że dodając ten atrybut, pomagasz nie tylko robotom indeksującym, ale także użytkownikom z dysfunkcją wzroku.
7. Pozycjonowanie WordPress – Zadbaj o dystrybucję treści i backlinki
Jeśli Twoja strona cieszy się popularnością, np. w mediach społecznościowych, jest szansa, że wiele osób cytuje Twoje treści. Dzięki wtyczce Link Append on Copy, możesz to wykorzystać. Za każdym razem, kiedy ktoś kopiuje fragment tekstu z Twojej witryny, do skopiowanej wersji zostanie dołączony link do strony. To prosty sposób na pozyskanie baclinków i wzmocnienie autorytetu firmowej strony w “oczach” Google’a.
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
8. Pozycjonowanie WordPress – Pamiętaj o responsywnej wersji strony WWW
Dziś wersja re strony stała się koniecznością, a nie wyborem. W swoich działaniach kieruj się zatem regułą mobile first, która mówi, że zarówno przy projektowaniu, jak i optymalizacji witryny, należy najpierw uwzględnić jej mobilną wersję. Jest to zresztą zgodne z AMP, czyli Accelerated Mobile Pages. To projekt Google’a, którego celem jest optymalizacja witryn internetowych właśnie pod urządzenia mobilnych, które często “pracują” na ograniczonej przepustowości i limitowanym transferze. Nie chodzi jednak wyłącznie o zalecenia giganta z Doliny Krzemowej. Mobile first to odpowiedź na potrzeby użytkowników, którzy nie tylko przeglądają na telefonach strony WWW, ale coraz częściej robią zakupy online. Bez funkcjonalnej i szybkiej strony internetowej pozbawisz ich tej możliwości. W jaki sposób dostosować stronę na WordPressie pod AMP? Z pomocą przychodzi wtyczka o wymownej nazwie ASP for WordPress.
9. Pozycjonowanie WordPress – Dodaj znaczniki danych strukturalnych
Czym są dane strukturalne i dlaczego warto je wdrożyć? To znaczniki, które opisują i kategoryzują treści na Twojej stronie. Bez nich informacje na stronie są tylko ciągiem znaków. Dopiero implementacja danych strukturalnych pozwala zrozumieć robotom indeksującym, co dany tekst znaczy, np. że jest to nazwa firmy, cena lub film. Dlaczego to takie ważne? Wartościowe treści wyposażone w dane strukturalne mogą osiągać wysokie pozycje, a ich trafność będzie większa. Dzięki temu firmowa strona stanie się widoczna dla odpowiednich osób — Twoich klientów. A jak umieścić dane strukturalne w witrynie? Taką możliwość oferuje darmowe narzędzie od Google’a. Jeśli masz stronę na WordPressie, możesz cały proces zautomatyzować. Przykładowo, plugin Wp Seo Structured Data Schema rozszerza informacje wyświetlane w wyszukiwarce. Może to być np. cena produktu, średnia ocena użytkowników. Takie dodatkowe elementy mogą zachęcić użytkownika do odwiedzenia właśnie Twojej strony.
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
10. Pozycjonowanie WordPress – Skorzystaj z page buildera
Jeśli zdecydowałeś się na darmowy szablonów WordPressa, warto jeszcze trochę nad nim popracować. Dlaczego? Gotowy szablon nie zawsze gwarantuje właściwą optymalizację strony pod SEO. Tutaj z pomocą przychodzi page buildera. Dzięki niemu bez trudu edytujesz każdą podstronę swojej witryny. Tak, żeby była zgodna z wymaganiami Google’a. Jednym z najpopularniejszych page builderów jest Elementor. Narzędzie to jest dostępne zarówno w wersji darmowej, jak i płatnej. Ta druga daje oczywiście więcej możliwości, m.in. edycję stopki czy menu witryny.
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Pozycjonowanie stron WordPress — wykorzystaj potencjał tego CMS-a
WordPress to system przyjazny SEO i pozycjonowaniu witryny. Jak widzisz, udostępnia wiele narzędzi, które pomogą Ci zoptymalizować stronę internetową. I to bez znajomości programowania i ingerencji w kod strony. Jeśli wiesz, po które z nich sięgnąć, wykorzystasz w pełni potencjał SEO WordPressa, a co za tym idzie — swojej strony WWW. Mamy nadzieję, że ten krótki poradnik był dla Ciebie pomocny i wiesz, od czego zacząć pozycjonowanie strony opartej na WordPressie. Jeśli tak, podaj go dalej. 😉
Popularne wpisy:
ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu
Możecie mi powiedzieć dlaczego 301 a nie 200 ? Jeśli chodzi o przekierowania ?
Panie Kasprze przekierowania 301 używamy w przypadku kiedy mamy stare adresy URL, do których prowadziły wartościowe linki i nie chcemy utracić “mocy”, wtedy przekierowujemy je na działające podstrony (200).