Skuteczne opisy produktów — jak je tworzyć?

Jesteś właścicielem sklepu internetowego? Zastanawiasz jak tworzyć skuteczne opisy produktów? Takie, które będą wspierać pozycjonowanie Twojej strony, a jednocześnie staną się użyteczne dla potencjalnych klientów? Oto 3 najważniejsze wskazówki, dzięki którym stworzysz profesjonalne opisy produktów do sklepu internetowego.

Skuteczne Opisy Produktów

Dowiedz się więcej!

Tworzenie opisów produktów — 3 najważniejsze zasady

Stwórz unikalne opisy produktów

Umieszczenie na stronie sklepu internetowego opisów produktów od producenta, spowoduje więcej szkody niż pożytku. Dlaczego? Istnieje duże ryzyko, że te same opisy pojawią się również na innych stronach. A to oznacza duplikację treści, której Google nie akceptuje. Jeśli roboty Google znajdą identyczne teksty, na kilku witrynach, będą próbowały sprawdzić, na której stronie opisy pojawiły się po raz pierwszy. Ta witryna zostanie uznana za stronę macierzystą i “autora” tekstów. Co stanie się z pozostałymi? Za duplicate content mogą zostać ukarane nagłym spadkiem pozycji i ograniczeniem widoczności w wyszukiwarce. Duplikacja treści nie dotyczy wyłącznie różnych domen. Jeśli np. masz w swoim e-sklepie kilka produktów, które różnią się tylko jedną cechą, masz dwie możliwości: możesz napisać unikalny tekst dla każdego z nich albo dodać opis wyłącznie do jednego z nich.

Opis produktów w e-sklepie

Zoptymalizuj opis pod SEO

Podziel opis na akapity z podtytułami. Zarówno w śródtytułach, jak i akapitach muszą znaleźć się odpowiednie frazy kluczowe, związane z daną kategorią lub z produktem. Każdy opis powinien być odpowiednio nasycony frazami kluczowymi (warto, żeby pojawiły się minimum 2-3 razy) Zadbaj również o właściwe linkowanie wewnętrzne, zgodne z hierarchią drzewa kategorii. Przykładowo, jeśli tworzysz opis nadrzędnej kategorii, np. sukienki, w takim opisie możesz linkować podkategorię, np. sukienki na lato. Dobrze, gdy taka podlinkowana fraza (anchor), stanowi jednocześnie frazę kluczową. Istotna jest również długość opisu. W tym przypadku dużo zależy od branży, w której działasz. Jeśli Twoja konkurencja nie sili się na długie opisy, wystarczą takie, na ok. 700 – 1000 znaków ze spacjami. W przypadku bardzo konkurencyjnych branż lepsze efekty dadzą dłuższe opisy od 2000 do 3000 znaków ze spacjami.

jak pisać opis produktów

Pisz o korzyściach produktów

To nieprawda, że klienci nie czytają opisów produktów, dlatego pisz je, nie tylko z myślą o robotach Google. Postaw się w roli klienta, zastanów się, jakich informacji potrzebuje i co może zdecydować, o tym, że zdecyduje się na zakup. Pisz o cechach zawsze w kontekście korzyści. Przykładowo: ta bluzka została wykonana z lnu. Dzięki czemu Twoja skóra będzie “oddychać”, a Ty będziesz czuć się świeżo nawet w najbardziej upalne dni.

Jak pisać opisy produktów

Opisy produktów — jak wybrać właściwe frazy kluczowe

Porady, poradami, ale pewnie zastanawiasz się, jak wybrać odpowiednie frazy kluczowe do opisów produktów. Jeśli masz dostęp do konta Google Ads, możesz skorzystać z planera słów kluczowych od Google’a. W tworzeniu nagłówków może pomóc Ci również darmowy generator long tail (wielowyrazowych fraz), Answer The Public.com. Pamiętaj jednak, że wybór fraz kluczowych ma fundamentalne znaczenie w pozycjonowaniu. Ich właściwy dobór nie jest łatwy. Szczególnie w przypadku rozbudowanych witryn, takich jak sklepy internetowe. Opisy produktów oraz przemyślana struktura linków wewnętrznych stanowi bowiem kluczowy element w optymalizacji SEO oraz w pozycjonowaniu e-sklepu. Właśnie dlatego lepszym rozwiązaniem będzie wsparcie profesjonalnej agencji SEO w tym zakresie.

Dowiedz się więcej!

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments