Nowy Google Analytics? Sprawdź, co się zmieniło

Nowy Google Analytics? Sprawdź, co się zmieniło

Zapytaj o ofertę

Bez analizy działań promocyjnych, nie ma mowy o skutecznym marketingu. Od lat głównym narzędziem analitycznym jest Google Analytics Miliony firm na całym świecie, korzysta z analityki internetowej, by poznać preferencje klientów oraz te kanały, które przynoszą najwyższy zwrot z inwestycji. Obecnie, bardziej niż kiedykolwiek, liczy się każda złotówka włożona w marketing cyfrowy. Dlatego przed twórcami Google Analytics stoją coraz większe wyzwania. Odpowiedzią na nie, ma być nowa wersja GA. Jakich zmian możemy się spodziewać? Czy warto w pełni zaufać nowej wersji Google Analytics? Odpowiedź w dzisiejszym artykule. 

Zdarzyło się jutro, czyli inteligentna analityka

Sprawdź naszą ofertę

Google Analytics — początek zmian

Zapowiedzią większych zmian w Google Analytics było wprowadzenie usługi internet + aplikacja, która w wersji beta została wprowadzona w 2019 roku. Dzięki temu stała się możliwa pełniejsza analiza zachowań użytkowników, zarówno w aplikacjach mobilnych, jak i na stronach internetowych marek. Podstawą tej usługi jest uczenie maszynowe, które dostarcza kluczowych informacji i pozwala zrozumieć działania klientów, w obrębie kilku platform. Usprawnienie narzędzi analitycznych jest priorytetem dla marketingowców, również ze względu na restrykcje związane z gromadzeniem informacji i prywatnością użytkowników. Na oficjalnym blogu Google’a, możemy przeczytać, że gigant z Doliny Krzemowej jest przygotowany na ograniczenia, dotyczące chociażby plików cookie. Pracownicy Google deklarują, że GA nadal będzie dostarczał podstawowych informacji, dzięki którym możliwe będzie prowadzenie skutecznych działań marketingowych, w oparciu o konkretne dane. 

Google Analytics — początek zmian

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas

Zdarzyło się jutro, czyli inteligentna analityka 

Dzięki uczeniu maszynowemu Google Analytics będzie automatycznie informował o ważnych zmianach, np. produktach, na których zwiększył się popyt, ze względu na nowe potrzeby użytkowników. W działaniach marketingowych większe znaczenie mogą mieć jednak dane prognozowane, takie jak np. prawdopodobieństwo, ryzyko odejścia użytkownika. Dzięki temu, będziesz mógł z odpowiednim wyprzedzeniem zaplanować działania, które pozwolą zatrzymać klienta. Jest to ważne, ponieważ pozyskanie nowego klienta, wymaga zazwyczaj więcej czasu, pieniędzy i wysiłku, niż zatrzymanie, kogoś, kto skorzystał już z oferty. Kolejny przydatny wskaźnik to prognozowane przychody od danej grupy klientów. W tym przypadku widać dość silną konkurencję z Facebookiem, który wprowadza możliwość targetowanie w oparciu o wartość konwersji. Kolejna zmiana to lepsza integracja z Google, Ads, która pozwala na jeszcze większą indywidualizację komunikatów reklamowych. Co więcej, dzięki połączeniu raportów z aplikacji, z innymi kanałami specjaliści ds. marketingu będą mogli dokładniej przeanalizować lejek sprzedażowy. A dokładniej, rolę, jaką odegrały poszczególne platformy na drodze do sprzedaży, takich jak konwersje z filmów na YouTube, płatnych i bezpłatnych wyników wyszukiwania, sieci społecznościowych czy kampanii e-mail marketingowych. Google zapewnia, że aktualna wersja GA jest zorientowana na klienta, a nie jak było wcześniej — na konkretne platformy. Na oficjalnym blogu Google’a czytamy, że ma to pomóc w zrozumieniu zachowań użytkowników — od momentu pierwszego kontaktu z marką, po zakup aż do utrzymania klienta.

Nowa wersja Google Analytics — czy warto

Dowiedz się więcej!

Nowa wersja Google Analytics — czy warto

Nowa wersja Google Analytics jest instalowana automatycznie na nowych kontach. Czy warto zaufać jej w pełni i zrezygnować ze starszej wersji? Naszym zdaniem nie. Dlaczego? Jest to, jak wiadomo wersja beta i jak każda aktualizacja, może zawierać błędy. Pozostanie przy starej wersji, uniemożliwi natomiast korzystanie z nowych rozwiązań. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest wdrożenie, zarówno starszej, jak i nowszej wersji Google Analytics, jako dwóch niezależnych narzędzi. 

Popularne wpisy:

ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google

0 0 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments