Co sprzedawać w internecie, żeby zarobić? — inspiracje i praktyczne wskazówki
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Zastanawiasz się, co sprzedawać w internecie? Planujesz otworzyć sklep internetowy lub konto na Allegro? A może chcesz poszerzyć swoją obecną ofertę? Bez względu na to, jaka jest odpowiedź, w naszym artykule znajdziesz praktyczne porady oraz inspiracje, które pomogą Ci odpowiedzi na pytanie, co sprzedawać, tzn. co się najlepiej sprzedaje w internecie.
Co sprzedawać — błękitny ocean vs. czerwony ocean
Ocean to metafora rynku. Błękitny oznacza rynek, który nie został jeszcze zagospodarowany, a konkurencja praktycznie nie istnieje. Mowa tutaj zatem o produktach i usługach, których jeszcze nie ma, ale na które jest (lub będzie, dzięki sprawnemu marketingowi) zapotrzebowanie. Niestety, błękitny ocean bywa często nazywany strategią dla marzycieli. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Na rynku jest już prawie wszystko. Coraz trudniej znaleźć niszę. A bez odpowiedniego “zaplecza” i przygotowania (np. dogłębnej analizy rynku), projekt obarczony będzie dużym ryzykiem. Przeciwieństwem błękitnego oceanu, jest czerwony ocean. To rynek, który działa z powodzeniem już od lat. Niestety, oczywistą wadą czerwonego oceanu jest duża konkurencja, tzn. zażarta walka o każdego klienta. Czerwony ocean to rynek, na którym rządzi popyt, potrzeby konsumenta. Produktów jest tutaj tyle, że jedynym sposobem, aby zdobyć serca i portfele konsumentów, jest ciągłe obniżanie cen. Czy istnieje inny sposób?
Co sprzedawać w internecie, co się najlepiej sprzedaje
Żeby odpowiedzieć na to pytanie, najpierw zadaj inne. Co sprawi, że klient kupi coś akurat od Ciebie. Obniżanie cen działa jak narkotyk. Najpierw jest efekt “wow”, bo klientów przybywa. Niestety, kiedy wykonasz bilans zysków i strat, może się okazać, że tych drugich jest więcej. Dlatego zanim wejdziesz na rynek, do tzw. czerwonego oceanu, pomyśl o wizerunku swojej marki. O wartości, którą chcesz dać klientowi. Stwórz swoją unikalną propozycję sprzedaży, na której oprzesz całą komunikację. Popatrz jak robi to Zalando (100-dniowy okres na zwrot), Vinted (“Daj drugie życie ubraniom, których już nie nosisz”. “Miej dostęp do mody z całej Polski”.). Co się najlepiej sprzedaje? Przykład Vinted (mimo prostego, mało odkrywczego pomysłu), pokazuje, że nieważne, co sprzedajesz, ważne jak to robisz.
Co sprzedawać w internecie — skąd brać pomysły
Wiemy jednak, że trafiłeś na tę stronę, by uzyskać informacje na takie pytania, jak, co sprzedawać przez internet, co warto sprzedawać w Polsce, czy po prostu — co się najlepiej sprzedaje. Takich informacji najlepiej szukać w raportach branżowych, np. tych dotyczących e-commerce albo posłużyć się narzędziami od Google’a. Cennym źródłem informacji, co sprzedawać w internecie, są raporty, w których znajdziesz badania oraz statystyki, social media, blogi oraz vlogi, a także najpopularniejsze platformy sprzedażowe. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów.
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Co sprzedawać — przydatne źródła informacji
Gdzie szukać informacji, co sprzedawać w internecie. Oto kilka źródeł, z których warto czerpać pomysły:
Coroczny raport Gemius
Cykliczne raporty od Gemius, dotyczące e-commerce, odzwierciedlają gusta konsumentów, pokazują co najchętniej kupują określone grupy społeczne wg takich kryteriów jak wiek, płeć, wykształcenie czy miejsce zamieszkania. Przykładowo, z raportu Gemius 2020 wynika, że już 73% internautów robi zakupy online.
Raporty Ceneo, Senuto
Prawdziwą skarbnicą wiedzy na temat zachowań konsumentów i popytu są raporty, które wykorzystują dane z porównywarek cenowych (Ceneo) oraz statystyk wyszukiwania (Senuto, Semstorm) Zaglądając do jednego z raportów Ceneo, dowiesz się, że najbardziej zaangażowanymi e -nabywcami w grupie wiekowej 65+ są kobiety.
Co panie kupują najchętniej przez internet? Smartfony, telewizory, sukienki oraz lodówki.
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Narzędzia analityczne od Google’a
Google Trends pozwala sprawdzić, czego internauci szukają w sieci, w określonym przedziale czasowym, w konkretnej lokalizacji i które zapytania zyskują popularność w danym okresie. Prognozowaną liczbę wyszukiwań na podstawie danych historycznych znajdziesz również na koncie Google Ads, a dokładniej — w planerze słów kluczowych.
Pinterest to kolejne miejsce, w którym znajdziesz odpowiedź na pytanie, co sprzedawać w internecie. Użytkownicy tego portalu gromadzą bowiem na swojej tablicy zdjęcia przedmiotów, które ich zainteresują (takich, które chcą mieć), potraw, które chcą spróbować i miejsc, które pragną odwiedzić. Pinterest można więc uznać za wirtualną listę życzeń. I faktycznie coś w tym jest, ponieważ liczne badania dowodzą, że portal ten wpływa na decyzję zakupowe jego użytkowników.
Wanelo
Wanelo to cyfrowe centrum handlowe, na którym swoje produkty wystawie codziennie ponad 300 000 sklepów, są wśród nich zarówno, duże, znane marki, jak i początkujący sprzedawcy, którzy chcą zainteresować swoimi produktami szerokie grono potencjalnych klientów
Co się najlepiej sprzedaje — postaw na ponadczasowy popyt
Jeśli nie wiesz, co sprzedawać w internecie zastanów się, co ludzie kupują zawsze. Nie kieruj się chwilową modą (popyt minie, a Ty zostaniesz z pełnym magazynem). Zapotrzebowanie na zabawki, sprzęt elektroniczny, biżuterię czy odzież nie minie.
Jeśli chcesz przetestować swój pomysł, skorzystaj z dropshippingu. Dzięki temu, zajmiesz się wyłącznie sprzedażą, a kwestie związane z magazynem i obsługą zamówień zajmie się dostawca.
Co sprzedawać przez internet — podsumowanie
Pamiętaj, że decyzja o tym, co będziesz sprzedawać, to dopiero pierwszy krok do sukcesu. Jeśli chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów, musisz być widoczny w internecie (w wyszukiwarce Google, w mediach społecznościowych). Dlatego w swoim budżecie uwzględnij fundusze na SEO i pozycjonowanie sklepu internetowego oraz na reklamę w internecie Google i FB Ads).
Popularne wpisy:
trendy marketingowe 2020 pozycjonowanie czy google adwords ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google