Jak przyspieszyć ładowanie strony internetowej
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Szybkość ładowania strony WWW ma wpływ na widoczność strony w internecie, a także na konwersję, czyli pożądaną akcję, którą użytkownik ma wykonać, np. zakup lub wypełnienie formularza kontaktowego. Dlatego w dzisiejszym artykule odpowiemy na pytanie, jak przyspieszyć ładowanie strony internetowej.
Czas ładowania strony — co to jest
Czas ładowania strony liczony jest od momentu wpisania adresu witryny w okno wyszukiwarki (albo po kliknięciu z poziomu wyszukiwarki) do całkowitego załadowania się strony, tzn. jej wszystkich elementów. To oznacza, że jeśli kluczowa część się załadowała, ale grafiki nadal się ładują, wczytywanie strony jeszcze trwa.
Czas ładowania strony — dlaczego jest ważny
Szybkość strony jest istotna z kilku powodów, zarówno jeśli chodzi o użytkowników, jak i wyszukiwarkę Google. W przypadku odwiedzających, chodzi o cierpliwość Twoich gości. Nie bez powodu mawia się, że czas to pieniądz. Jeśli strona WWW ładuje się długo, użytkownik nie będzie czekał. Naciśnij krzyżyk, wyjdzie i najprawdopodobniej trafi do konkurencji. A Ty stracisz potencjalnego klienta. Drugim powodem, dla którego warto zadbać o szybkość ładowania strony, jest pozycja witryny w wyszukiwarce Google. Gigant z Doliny Krzemowej już jakiś czas temu ogłosił oficjalnie, że czas ładowania się strony jest jednym z czynników rankingowych. O znacznym spadku mowa jednak w przypadku sporych problemów z szybkością strony, tzn. kiedy witryna odstaje od normy na urządzeniach mobilnych i komputerach. Przykładowo, jeśli czas ładowania się strony przekroczy pięć sekund Google może mieć problem z pobieraniem zawartości strony. A jeśli dojdzie do ośmiu, możemy mówić już o gwałtownym spadku pozycji i ograniczeniu widoczności strony.
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Szybkość strony — jaka jest optymalna
Optymalny czas ładowania się strony nie powinien przekraczać dwóch sekund Najlepiej jednak, by ta wartość była jeszcze niższa. Jeśli dochodzi do trzech, czterech sekund, pora zoptymalizować witrynę, by skrócić ten czas. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez The Power of One Second wynika, że spowolnienie ładowania strony zaledwie o jedną sekundę, zmniejsza liczbę odsłon aż o 11%, a konwersje o 7%. Czas ładowania strony jest szczególnie ważny dla sklepów internetowych, ale może odbić się negatywnie na każdej branży Zastanów się więc, ile tak naprawdę kosztuje Cię zbyt wolny czas ładowania strony i zacznij działać. Sprawdź szybkość strony.
Test szybkości stron — czyli szybkość ładowania strony Google
Jak sprawdzić szybkość internetowej? Taki test strony WWW pod kątem szybkości, możesz wykonać, dzięki Page Speed Insights. Test szybkości strony dotyczy zarówno komputerów, jak i urządzeń mobilnych. Trudno jest osiągnąć maksymalny wynik — sto Za optymalny uważa się ten w okolicach siedemdziesięciu.
Szybkość ładowania się strony — jak ją poprawić
Czas ładowania strony można poprawić, optymalizująć witrynę. Oto kilka prostych działań, które poprawią szybkość strony.
Szybkość ładowania strony a grafika i zdjęcia
Częstym problemem jest rozmiar i rozdzielczość zdjęć i grafik. Przykład? Jeśli rozdzielczość grafiki przekracza 1500 px, ale na została dopasowana do slidera i wyświetla się w rozdzielczości 300 px i tak ładuje się oryginalny rozmiar. Jak to zmienić i zoptymalizować grafikę, by polepszyć czas ładowania strony? Wykorzystaj do tego jedno z popularnych narzędzi, np.Compressor.io. Zwróć uwagę również na format grafik i zdjęć. Lepszym wyborem, jeśli chodzi o szybkość ładowania strony, jest JPG niż PNG.
Czas ładowania strony a optymalizacja kodu witryny
Co za dużo to niezdrowo, dlatego poproś dewelopera, z którym współpracujesz, by nieco “odchudził” kod witryny. W sieci znajdziesz narzędzia, które pomogą zrobić Ci to samodzielnie, ale uważaj, by nie skasować kluczowych fragmentów, inaczej pojawią się błędy i kod stanie się niezrozumiały dla botów Google. To samo dotyczy CSS oraz JavaScript. Jeśli możesz, skompresuj je. Najlepszym wyjściem będzie włączenie kompresji po stronie serwera. Umożliwi to kompresję danych na poziomie serwera i dekompresję przez wyszukiwarkę. Dzięki temu objętość plików tekstowych, kodu HTML CSS czy JavaScript może zmniejszyć się nawet o 30-40%.
Szybkość strony — podsumowanie
Jeśli zadbasz o dobry czas ładowania strony, sprawisz, że użytkownik zapozna się z Twoją ofertą i bez problemu będzie przechodził na kolejne podstrony. Dzięki temu spędzi więcej czasu na Twojej stronie. A z każdą minutą prawdopodobieństwo konwersji — rośnie. Czas ładowania się strony jest więc ważny nie tylko w procesie pozycjonowania. Zadbaj o szybkość wczytywania strony, by zapewnić użytkownikom komfort, pozytywne doświadczenia w witrynie. Nie wystawiaj cierpliwości użytkowników na próbę, bo na tej próbie najwięcej straci Twoja firma, a zyska — konkurencja.
Popularne wpisy:
ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google jak usunąć historię wyszukiwania