Jak zwiększyć sprzedaż w okresie przedświątecznym — 10 wskazówek

Jak zwiększyć sprzedaż w okresie przedświątecznym — 10 wskazówek

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas

Black Friday, jak co roku rozpoczął najgorętszy sezon w e-commerce. W dzisiejszym artykule podpowiadamy, co zrobić, żeby maksymalnie wykorzystać ten czas i zwielokrotnić zyski.

Obniżaj z głową

Dowiedz się więcej!

Obniżaj z głową

Rabaty i promocje to nieodłączny element przedświątecznych zakupów. Co zrobić, żeby wilk był pełny i owca cała? Nie przeceniaj wszystkich produktów. Po pierwsze, uwzględnij marżowość każdego z nich i do działu “promocje” przenieś wyłącznie te z najwyższą marżą. Po drugie, weź pod uwagę sezonowość produktów. Wykorzystaj doświadczenie z ubiegłych lat. Na pewno znasz swoją branżę i wiesz, co sprzedaje się najlepiej. Innymi słowy, na czym możesz zarobić najwięcej.

Dodaj nowe opcje płatności i wysyłki

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Nie eksponuj tego, co się nie sprzedało

Niektórzy sprzedawcy próbują sprzedać w grudniu rzeczy, które zalegają w magazynie, bo się nie sprzedały. To zły pomysł. Postaw się w sytuacji Twojego klienta. W okresie przedświątecznym szuka na prezent czegoś ekstra. Jeśli nie kupił od Ciebie danego produktu wcześniej, tym bardziej nie zrobi tego teraz. Chodzi jednak o towary, które zalegają u Ciebie od dawna i to w dużych ilościach, a nie takie, które do tej pory były poza zasięgiem niektórych klientów, np. ze względu na cenę. Pamiętaj, że w okresie przedświątecznym większość osób jest skłonna wydać więcej niż zwykle. 

Nie eksponuj tego, co się nie sprzedało

Zapytaj o ofertę

Dodaj nowe opcje płatności i wysyłki

Nawet jeśli do tej pory oferta płatności i wysyłki były wystarczające, może się okazać, że część klientów wybierze konkurencje, jeśli u Ciebie zabraknie dostawy do Paczkomatów lub popularnych metod płatności. Jeśli od dłuższego czasu planujesz je wprowadzić, teraz jest najlepszy moment. Każdemu klientowi zależy przecież na tym, żeby zakupy były proste, a przesyłka dotarła na czas. Szczególnie tym klientom, którzy robią zakupy przez internet na ostatnią chwilę.

Zadbaj o kwestie logistyczne

Zależy Ci na zwiększeniu obrotów, ale czy jesteś gotowy na wszystko, co się z tym wiąże?

Czy masz wystarczającą ilość produktów? Zaufanych dostawców? Pracowników, którzy będą obsługiwać, pakować i wysyłać zamówienia? A jeśli wybrałeś dropshipping, czy Twój “magazyn” zdąży ze wszystkim na czas? Zadbaj o to wcześniej, by uniknąć przykrych niespodzianek. Dla klienta nie ma bowiem nic gorszego niż pomylona przesyłka albo taka, która przyjdzie już po Świętach. 

… i techniczne

Jeśli oferujesz rabat, sprawdź czy faktycznie dobrze się nalicza. Przejdź kilkakrotnie ścieżkę zakupową. Postaraj się wejść w “buty klienta”. Przeanalizuj, czy wszystkie etapy zakupu są na tyle proste, że potencjalny klient nie będzie miał problemów. Zwróć szczególną uwagę na urządzenia mobilne. Zastanów się również, czy Twój serwer wytrzyma wzmożony ruch. Zysk z przedświątecznych zakupów przejdzie Ci koło nosa, jeśli serwer sklepu “zastrajkuje”. A co gorsza, będziesz miał na głowie, setki niezadowolonych klientów.

Zachęć swoich klientów do ponownych zakupów

Zamiast szukać nowych klientów, zacznij od tych, których już masz. To im zaproponuj najwyższy rabat lub inne ciekawe bonusy. Zarówno Facebook Ads, jak i Google Ads pozwalają utworzyć kampanie remarketingowe. W tym te, skierowane do osób, które już coś u Ciebie kupiły. Przykładowo, na Facebooku możesz dotrzeć do osób, które zrobiły u Ciebie zakupy 180 dni temu, ale wykluczyć te, które kupiły coś 30 dni temu. Wystarczy, że utworzysz dwie grupy niestandardowych odbiorców. Jedną — zdarzenie “purchase” 180 dni i drugą — “purchase” 30 dni. Na koniec, wystarczy, że wykluczysz z grupy 180 dni tę trzydziestodniową. W ten sposób, uaktywnisz osoby, które były Twoimi klientami, ale od pewnego czasu nic u Ciebie nie kupiły. Okres przedświąteczny to najlepszy moment, by o sobie przypomnieć

Zachęć swoich klientów do ponownych zakupów

Sprawdź naszą ofertę

Skorzystaj z przydatnych funkcji Facebook Ads

Oba systemy reklamowe pozwalają na stworzenie limitowanej, ograniczonej czasowo promocji Przykładowo, jeśli w Facebook Ads, zdecydujesz się na cel reklamowy “ruch”, zobaczysz zakładkę “oferta”, która domyślnie jest wyłączona, Jak sama nazwa wskazuje, dzięki tej opcji możesz stworzyć ofertę z rabatem — stworzyć unikalne kody w ograniczonej liczbie albo jeden uniwersalny kod. Jeśli potencjalny klient go nie wykorzysta, dostanie powiadomienie na Facebooku oraz na na e-maila. 

… i Google Ads

W Google Ads wygląda to nieco inaczej, ale idea jest ta sama. Chodzi o tzw “rozszerzenia promocji”. Żeby uruchomić tę funkcję, musisz wejść w “reklamy i rozszerzenia” na swoim koncie Google Ads. Wybierz czy rozszerzenie ma działać na poziomie konta czy wybranej kampanii. Możesz również określić okazję, a także okres, w którym promocja ma obowiązywać. Na koniec ustal język i walutę, a także rodzaj rabatu (kwotowy lub procentowy). Dzięki tej opcji wyróżnisz się i zwiększysz szansę na to, że użytkownik kliknie właśnie w Twoją reklamę. 

Odzyskaj porzucone koszyki

Rabat to standard w przypadku remarketingu do tzw, porzuconych koszyków. Weź jednak pod uwagę, że w najgorętszym okresie 10 czy 15% zniżki może nie wystarczyć. By się przebić, a jednocześnie nie zaszkodzić własnym interesom, śledź posunięcia konkurencji w tym względzie – dowiedz się -> jak odzyskać porzucone koszyki.

Przygotuj coś specjalnego dla subskrybentów lub członków grupy

Jeśli prowadzisz własną grupę na Facebooku lub wysyłasz newsletter, doceń aktywnych użytkowników, tych, którzy Cię czytają. Pamiętaj, że Święta to czas, w którym warto dać coś od siebie. Nie powiemy czy to ma być mega rabat czy upominek dołączony do zamówienia. Jako sprzedawca znasz swoich klientów i wiesz, co może sprawić im radość. 

Jak zwiększyć sprzedaż w okresie przedświątecznym — podsumowanie

Okres przedświąteczny to ważny czas dla e-commerce. Mamy nadzieję, że posunęliśmy Ci kilka interesujących pomysłów. Jednak nie działaj “na szybko”. Żeby naprawdę zarobić, a jednocześnie zaoferować coś fajnego klientom, najpierw musisz wszystko dokładnie przekalkulować i przeanalizować. Nie zostawiaj tego na ostatnią chwilę, bo może się okazać, że konkurencja pozyska klientów, którzy mogliby trafić do Ciebie

 

Popularne wpisy:

trendy marketingowe 2020 pozycjonowanie czy google adwords  ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google 

5 1 vote
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Paweł Cengiel
Paweł Cengiel
3 lat temu
Ocena artykułu :
     

Okres przedświąteczny to szczególny czas, gdzie warto wszystkie działania przeprowadzić z głową. Te wskazówki mogą być pomocne.