Co to jest Google Discover? Jak działa? Co zrobić by się w nim pojawić?
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Niecałe trzy lata temu w Google pojawiła się nowa usługa — Google Discover. To odpowiedź giganta z Doliny Krzemowej na coraz większą personalizację contenu w mediach społecznościowych. Okazuje się, że Google również może mieć własny feed i wyświetlać użytkownikom, konkretne treści, nawet jeśli sami ich nie szukają. Czym właściwie jest Google Discover i co zrobić, żeby się w nim znaleźć?
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Google Discover — co to jest
Jeśli korzystasz z Google na urządzeniach mobilnych to na pewno zauważyłeś, że co jakiś czas pojawiają się tam rekomendacje, tzn. karta Discover Google. Treści związane z Twoją aktywnością w internecie. Dlaczego wspominamy o tym dopiero teraz, skoro usługa jest dostępna od niemal trzech lat? W 2020 roku nastąpiła istotna zmiana, czyli możliwość kierowania reklam w Google Discover (wcześniej użytkownik widział tylko treści rekomendowane przez Google). W minionym roku reklama w Google Discover stała się dostępna na wszystkich kontach. Dzięki temu Twoje treści mogą dotrzeć do ściśle określonej grupy odbiorców, bez konieczności wyboru fraz kluczowych. Cel Google Discovery jest oczywisty. Chodzi o to, by dostarczać użytkownikom wartościowych treści, które będą zgodne z ich zainteresowaniami, oczekiwaniami, czy potrzebami, zanim sami zaczną ich szukać.
Karta Discover Google — wyświetla się na urządzeniach mobilnych, a dokładniej w aplikacji Google na IOS lub Android lub w Chrome. To, jakie materiały zobaczy użytkownik, zależy od jego aktywności oraz lokalizacji urządzenia.
Google Discover — jak się tam pojawić
Jeśli chcesz zwiększyć szansę na pojawienie się Twoich treści w Google Discover, kieruj się oficjalnymi zaleceniami jego twórców.
Twórz atrakcyjne i wyczerpujące treści
Jeśli tworzysz artykuł na jakiś temat, postaraj się maksymalnie wyczerpać temat. Dzięki temu Twoja publikacja stanie się dla czytelnika przydatna. A przecież o to chodzi. Unikaj chwytliwych nagłówków, które wprowadzają w błąd, tzw. clickbaitów, które ostatecznie rozczarują użytkownika. Jeśli masz taką mozliwość, dodaj do artykułu, zdjęcia, grafiki lub materiały wideo. Zadbaj o to, by treści były merytoryczne. wówczas czytelnik zostanie na Twojej stronie dłużej, niż tylko kilka sekund i będzie chętnie wracał.
Dodawaj materiały wysokiej jakości
Jeśli już zdecydujesz się na umieszczenie grafik i zdjęć, zadbaj o ich wysoką jakość. Dobrze gdy ich szerokość to co najmniej 1200 pikseli. Pamiętaj, że zdjęcie powinno stanowić integralną część artykułu. Nawiązywać w jakiś sposób do tekstu i go uzupełniać.
Opieraj się na sprawdzonych źródłach i autorytetach
Zarówno dla użytkowników, jak i dla algorytmów wyszukiwarki liczą się: wiedza, autorytet i zaufanie, czyli tzw. wskaźnik E-A-T. Jak dostosować materiał, by spełniał te wymagania? W tekście, podawaj źródło informacji (np. statystyk). Dodaj stopkę autora do artykułu razem z jego biogramem. Najlepiej jeśli autor tego tekstu będzie znaną i rozpoznawalną osobą, autorytetem w swojej branży.
Google Discover jak włączyć
Bez względu na to, czy sam jesteś wydawcą, czy nie, na co dzień korzystasz z Google jako użytkownik. I pewnie zastanawiasz się, jak włączyć Google Discover i zarządzać treściami, które pojawiają się na Twoim googlowskim feedzie.
Jak już wiesz Google, zapisuje historie wyszukiwań oraz Twoją aktywność w internecie, dzięki temu personalizuje treści, które Ci wyświetla. Jeśli chcesz jeszcze lepiej je dopasować:
- Na urządzeniu mobilnym otwórz aplikację Google.
- Kliknij “Więcej”, a następnie Twoje dane w wyszukiwarce.
- W sekcji „Zarządzanie danymi w Google” kliknij “Aktywność w internecie” i aplikacjach.
- Na koniec kliknij “Włącz Aktywność w internecie i aplikacjach”.
Dodatkowo, możesz zacząć śledzić konkretne tematy lub z którychś zrezygnować, .jeśli zobaczysz kartę z opcją “Obserwuj” lub “Zrezygnuj z obserwowania”. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie Pomocy Google:https://support.google.com/websearch/answer/2819496?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=p
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Google Discover — podsumowanie
Pojawienie się w Google Discover to szansa na ogromny wzrost ruchu w Twojej witrynie. Co więcej, będzie to wartościowy ruch, ponieważ na stronę trafią osoby, które interesują się danym tematem.Traktuj jednak Google Discover jako dodatkowe źródło ruchu, swego rodzaju bonus. Jeśli inwestujesz w SEO i pozycjonowanie. albo płatną promocję w mediach społecznościowych, absolutnie z tego nie rezygnuj.
Popularne wpisy:
pozycjonowanie czy google adwords ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google spam blog narzędzia do analityki internetowej metatag black hat seo pozycjonowanie opole optymalizacja pod wyszukiwarki pozycjonowanie stron firmowych pozycjonowanie szerokie