Jak nadać dostępy do Google Analytics?
Google Analytics to narzędzie, które powinno znaleźć się na każdej stronie internetowej. Dzięki niemu możesz ocenić skuteczność ruchu i sprzedaży z różnych kanałów. Jeśli współpracujesz z agencją marketingową, ekspertem SEO lub specjalistom od reklamy, na pewno poprosi Cię o uprawnienia do GA. Gdzie i jak przyznać dostępy do Google Analytics? Na jakim poziomie warto je nadać? Odpowiedź w dzisiejszym artykule.
Dostępy GA — różne poziomy
Dostępy do Google Analytics możesz przyznać na kilku poziomach. Ten na poziomie konta sprawi, że użytkownik będzie miał dostęp do wszystkich usług i widoków. Jeśli udzielisz dostępu na poziomie usług, dana osoba będzie mogła analizować dane i statystyki we wszystkich widokach. Najbardziej ograniczone uprawnienia to dostęp na poziomie widoku. Taki użytkownik zobaczy tylko te dane, które sam wybierasz, ponieważ widok Google może być filtrowany, np. z podziałem na kanały ruchu i segmenty.
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Użytkownicy konta Google — uprawnienia
Na koncie Google Analytics istnieją cztery rodzaje uprawnień:
- Zarządzanie użytkownikami
Jak sama nazwa wskazuje, to uprawnienie pozwala na dodawanie innych użytkowników do Google Analytics, a także na przyznanie uprawnień samemu sobie.
- Współpraca
To uprawnienie pozwala na edycję i analizę udostępnionych zasobów; a także na wspólną pracę na tychże zasobach. Zasoby dotyczą modeli atrybucji, grupowania kanałów, segmentów konwersji, raportów niestandardowych, paneli, segmentów oraz niepróbkowanych raportów.
- Odczyt i analiza
Użytkownik, który posiada te uprawnienia może zarządzać danymi, tworzyć filtry, segmenty i wymiary. Może również udostępniać zasoby, jednak nie ma możliwości wspólnej pracy na udostępnionych zasobach.
- Edycja
To szeroki rodzaj uprawnień, który pozwala na usuwanie i dodawanie kont, celów, i filtrów, ale nie daje możliwości zarządzania użytkownikami.
Dodawanie agencji do Google Analytics — instrukcja krok po kroku
Żeby dodać użytkownika do swojego konta Google Analytics, osoba ta musi posiadać usługę Google Suite, czyli między innymi konto mailowe Google. Jeśli użytkownik go nie posiada nie będzie mógł pracować w Google Analytics. Google e mail konto jest w tym przypadku niezbędne. Identyczna zasada dotyczy Ciebie, czyli osoby, która nadaje dostępny.
Jak nadać dostęp do Google Analytics
1. Zalogowanie na Google, czyli konto Google, login, hasło
Jeśli jesteś zalogowany na swoim koncie, wystarczy, że przejdziesz do panelu Google Analytics. Możesz to zrobić tutaj: https://analytics.google.com/analytics/web/. W innym przypadku czeka Cię jeszcze zalogowanie na Google. Czasem może się zdarzyć, że masz kilka takich kont. Wówczas musisz przełączyć konto, tak, by konta Google logowanie dotyczyło konta powiązanego z Google Analytics.
2. Zarządzanie użytkownikami konta
Przejdź do “Administracji”, a następnie, w lewej kolumnie, do sekcji “Zarządzanie użytkownikami konta”. Zobaczysz wtedy listę użytkowników oraz poziom uprawnień, który posiadają. Żeby dodać nową osobę, kliknij ikonę plusa na niebieskim tle, w prawym górnym rogu. W oknie, które się pojawi, wpisz adres e-mailowy użytkownika, a następnie zaznacz, które uprawnienia chcesz nadać (zarządzanie użytkownikami, odczyt i analiza, współpraca i edycja). Dla wygody obu stron najlepiej zaznaczyć wszystkie). Możesz również nadawać dostępy grupie użytkowników, ale wcześniej musisz połączyć konto z Google Marketing Platform.
Google logowanie do wielu kont
Sposób logowania na konto Google Analytics zależy od tego, czy wszystkie konta są przypisane do jednego adresu e-mail, czy do różnych. W tym pierwszym przypadku wystarczy, że zalogujesz się na konto Google Analytics, a następnie z listy utworzonych lub udostępnionych kont, wybierasz to konkretne (Konta Google Analytics—>Wszystkie konta). Jeśli jesteś właścicielem kilku kont, np. prywatnego i służbowego, musisz najpierw przełączyć się na właściwe konto w usłudze Google Suite.
Jak nadać dostepy do Google Analytics — podsumowanie
Nie bój się nadać szerokich uprawnień agencji czy freelancerom, z którymi współpracujesz. Danych z tego narzędzia praktycznie nie da się zmanipulować. Wręcz przeciwnie, specjalista ds. marketingu, SEO-wiec czy analityk zrobią porządek na Twoim koncie. Zoptymalizują je w taki sposób, by Google Analytics właściwie gromadził dane o ruchu i konwersji (sprzedaży, zapytaniach).
Popularne wpisy:
pozycjonowanie czy google adwords ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google spam blog narzędzia do analityki internetowej metatag black hat seo pozycjonowanie opole optymalizacja pod wyszukiwarki pozycjonowanie stron firmowych pozycjonowanie szerokie