Jak napisać stronę “o nas”?
Najtrudniej jest pisać o sobie. Wie o tym każdy, kto kiedykolwiek próbował napisać list motywacyjny i wyjść poza utarty schemat. Podobnie jest z firmową podstroną “o nas”. Jak stworzyć opis firmy “o nas”, żeby wzbudzić zaufanie i zachęcić do współpracy potencjalnych klientów? Czy taka zakładka powinna zawierać wyłącznie informacje o firmie i jej zespole? Odpowiedź w dzisiejszym artykule.
Strona o nas — dlaczego warto
Brak jakichkolwiek informacji może powodować nieufność. W głowie odwiedzającego pojawiają się pytania i wątpliwości: Kto stoi za tą firmą? Może to jakaś “firma-krzak”, która powstała dwa dni temu. Biznes buduje się na relacjach. A jej zalążkiem może być pierwsze wrażenie. Kredyt zaufania lub zwykła sympatia, która pojawi się u potencjalnego klienta po tym, jak dowie się o Twojej firmie i ludziach, którzy ją tworzą, czegoś więcej. Strona “o nas” jest wartością w każdej branży. Jest wręcz niezbędna, jeśli firma to Ty i chcesz zbudować tzw. markę osobistą. Myślisz, że nie masz o czym pisać? Uwierz nam, że zawsze jest. Za chwilę się o tym przekonasz. 🙂
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Opis firmy “o nas” — jak tego NIE robić
Skoro jesteśmy już przy tym, jak napisać stronę “o nas”, zacznijmy od tego, jakich błędów się wystrzegać. Jak “o nas”, opis firmy nie powinien wyglądać. Jeśli chcesz zachęcić użytkownika do lektury, unikaj utartych formułek, które widział już wszędzie:”Jesteśmy profesjonalną firmą z wieloletnim doświadczeniem”. “Świadczymy profesjonalne usługi na najwyższym poziomie”. Pomyśl, czy znasz firmę, która chwali się na swojej stronie, że działa nieprofesjonalnie? No właśnie… Jeśli odwrócimy sytuację, zobaczysz, że to słowo nie ma w sobie żadnej treści. Nic już nie znaczy.
Jak napisać stronę “o nas”? — 5 kluczowych zasad
“O nas”, “opis firmy”, czy “o zespole” pod takimi nazwami znajdziesz tę zakładkę na firmowych stronach, z przeróżnych branż. A co powinna zawierać strona “o nas”? Oto kilka praktycznych wskazówek.
Pisz o doświadczeniu i umiejętnościach w kontekście korzyści dla klienta
Nie kończ na informacji o swoich umiejętnościach i doświadczeniu. Napisz, co z tego wynika dla potencjalnych klientów. W czym możesz im pomóc i co dzięki temu zyskają. Zamiast ograniczać się do wymienienia branżowych nagród opowiedz jedną z historii sukcesu Twojego klienta. W ten sposób możesz przedstawić każdego z członków Twojego zespołu,
Pokaż ludzką twarz
Na firmowych stronach królują poważne zdjęcia i wystudiowane pozy. Wszystko po to, by dać sygnał: Jestem pewnym siebie ekspertem. A gdyby tak przełamać ten schemat? Nie chodzi o to, by publikować zdjęcie z piątkowej imprezy, ale o to, by pokazać ludzką twarz. Niech zdjęcie będzie bardziej naturalne. Nie zaszkodzi również mała “prywata”, np. nietypowa pasja. Teoretycznie, nikogo to nie obchodzi. W praktyce, wspólne zainteresowania mogą być impulsem do nawiązania współpracy. Sygnałem, że nadajecie z klientem na tych samych falach.
Opowiedz o swojej biznesowej drodze
Nic tak nie wciąga jak opowieści. Jeśli z powstaniem firmy, jej nazwą wiąże się jakaś ciekawa historia. Opowiedz ją. Nie pomijaj trudnych momentów. To one są najciekawsze, bo zdecydowały o tym, gdzie jesteś dzisiaj. Ludzie uwielbiają historię “Od zera do bohatera”. Nic dziwnego, że wg tego schematu tworzone są najbardziej kasowe filmy.
Podziel się opiniami klientów.
Paradoksalnie, strona “o nas” to miejsce, w którym warto oddać głos klientom. Dlaczego? Ich słowa zawsze brzmią bardziej wiarygodnie od Twoich. Są potwierdzeniem, społecznym dowodem słuszności, że jesteś dokładnie taki, jak twierdzisz: grasz fair play, posiadasz niezbędną wiedzę i potrafisz wykorzystać ją w praktyce.
Napisz jaka nie jest Twoja firma
Być może na swojej zawodowej drodze zetknąłeś się z różnymi praktykami i podejściem do biznesu. Możesz napisać, czego nie tolerujesz, jakimi wartościami się kierujesz. Pamiętaj jednak, by negować sposoby działania, a nie konkretne osoby czy firmy. Nigdy nie atakuj konkurencji, nawet jeśli masz uzasadnione powody. To nie wygląda dobrze i może obrócić się przeciw Tobie.
Pokaż, co Cię wyróżnia
Zamiast powtarzać frazesy o innowacyjności, opieraj się na konkretach. Może faktycznie stworzyłeś coś, czego nie ma konkurencja. Coś, co klient otrzyma tylko u Ciebie. Co to takiego? Co to daje klientowi? Pochwal się. Szczerość jest dużo lepsza od fałszywej skromności.
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
“O nas” strona internetowa — podsumowanie
Jak widzisz strona “o nas” to nie tylko miejsce na informacje o Twojej firmie. Jak wszystko w Twoim serwisie, powstała dla klienta. Dlatego, między wierszami, pisz o nim i do niego się zwracaj. Daj powód, by użytkownik witryny z podstrony “o nas”, przeszedł na tę o nazwie “Kontakt”. Jeśli nie chcesz lub nie masz czasu napisać tekstu na stronę “o nas”, nawiąż współpracę z copywriterem. Dobry, stworzy niebanalną opowieść o Twoim biznesie. Taką, która wzbudzi zaufanie i przyciągnie Twoich wymarzonych klientów.
Popularne wpisy:
pozycjonowanie czy google adwords ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google spam blog narzędzia do analityki internetowej metatag black hat seo pozycjonowanie opole optymalizacja pod wyszukiwarki pozycjonowanie stron firmowych pozycjonowanie szerokie