Jak promować organizację non—profit?

Jak promować organizację non—profit?

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas

Prowadzisz fundację lub stowarzyszenie? Zastanawiasz się, jak dotrzeć do potencjalnych wolontariuszy lub darczyńców? W dzisiejszym artykule znajdziesz kilka praktycznych wskazówek, które pomogą Ci wdrożyć skuteczny marketing non-profit. 

Fundacja a stowarzyszenie — jaka jest różnica

Sprawdź naszą ofertę

Fundacja a stowarzyszenie — jaka jest różnica

Zacznijmy od podstaw. Co to jest fundacja charytatywna? Stowarzyszenie a fundacja — czym właściwie różnią się obie instytucje? Podstawowa różnica polega na tym, że fundacja posiada określony majątek oraz statut. Jak sama nazwa wskazuje, w przypadku fundacji, fundatorzy przekazują określone środki, by dzięki nim realizować cele określone w statucie. Cele te mogą być dowolne, ale jest jeden warunek — powinny być użyteczne społecznie. Stowarzyszenie jest natomiast mniej sformalizowane. Tutaj wystarczą wspólne zainteresowania, idee, czy po prostu chęć niesienia pomocy. Co ciekawe — członkowie stowarzyszenia mogą działać na własną rzecz, a co za tym idzie — ich działalność nie musi przynosić społecznych korzyści., ale powinna być zgodna z prawem. Żeby założyć stowarzyszenie wystarczy siedmiu lub trzech członków(w przypadku stowarzyszenia zwykłego).

Przykłady stowarzyszeń i fundacji

Jedną z najpopularniejszych polskich fundacji jest Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Polacy dobrze znają również Caritas czy Fundację Anny Dymnej, Mimo wszystko. Równie znane są fundacje największych polskich stacji telewizyjnych — Fundacja Polsat (znana ze swojego Mikołajkowego Bloku Reklamowego) i Fundacja TVN Nie jesteś sam. Największa znaną fundacją o charakterze międzynarodowym jest natomiast Polska Akcja Humanitarna. Jak widzisz, łatwo wymienić nazwy fundacji charytatywnych, gorzej jest już ze stowarzyszeniami. Warto wymienić chociażby Towarzystwo Przyjaciół Dzieci, czy Polskie Stowarzyszenie Edukacyjne. 

Jak to się dzieje, że niektóre organizacje i stowarzyszenia są znane i wspierane, a inne muszą radzić sobie same? Kluczowa jest tutaj rozpoznawalność. Kiedyś, żeby ją zbudować, potrzebne były ogromne fundusze lub znajomości. Dziś każdy może dotrzeć ze swoim przekazem do szerokiej grupy odbiorców — wolontariuszy i darczyńców i to stosunkowo niewielkim kosztem. Jak? Dzięki mediom społecznościowym. Takim przykładem jest choćby Fundacja Się Pomaga, która dzięki ogromnym zasięgom w internecie, codziennie pomaga chorym i potrzebującym. 

Marketing organizacji niedochodowych

Zapytaj o ofertę

Marketing organizacji niedochodowych

Wybierz portale społecznościowe

Zastanów się, gdzie są Twoi odbiorcy i jaki serwis społecznościowy znasz najlepiej. Nie musisz być wszędzie. Zastanów się, jakie rodzaje treści będziesz publikować i dla kogo. Wybierz dwa lub trzy portale i publikuj w tych kanałach systematycznie.

Określ cel aktywności w sieci 

Cele fundacji i stowarzyszeń powinny być jasne również w przypadku działań marketingowych. Jeśli chcesz znaleźć wolontariuszy, zorganizować zbiórkę, czy pokazać efekty swojej pracy, uwzględnij to w swoim media planie

Bądź autentyczny

Social media to nie jest miejsce na zdjęcia “sztywnych” panów w garniturach. Zdjęcia czy filmiki nie muszą być idealne. W przypadku fundacji liczą się ludzie i praca, którą każdego dnia wykonujecie, by pomagać innym. Pokaż to. 

Postaw na storytelling

Fundacja lub stowarzyszenie to przede wszystkim opowieść o podopiecznych i członkach. Spraw, by te historie chwytały za serce. Nie bazuj na statystykach. Liczy się bowiem historia jednostki i pomoc ludziom, którzy mają konkretną twarz. 

Jeśli jakaś zbiórka czy inna akcja się powiodła, koniecznie podziel się tą pozytywną informacją. Wiele fundacji prosi o pomoc, ale na tym się kończy. Darczyńcy nie wiedza, czy ostatecznie udało się pomóc i jak zakończyła się cała historia.

Korzystaj z płatnych form promocji

Fundacje non profit może promować się w najpopularniejszych systemach reklamowych — Facebook oraz Google Ads. Co więcej może liczyć na różne profity. Przykładowo. Google umożliwia bezpłatny non profit marketing w ramach programu Google Ad Grants. Facebook udostępnia natomiast specjalny szablon fanpage’a, który powstał z myślą o fundacjach i stowarzyszeniach. Za pośrednictwem tego portalu możesz również organizować legalne zbiórki oraz tworzyć reklamy (dla bezpieczeństwa warto zaznaczyć, że reklama dotyczy kwestii społecznych).

Zadbaj o profesjonalną stronę internetową

Stwórz dedykowane zakładki, dla darczyńców, wolontariuszy i podopiecznych. Zadbaj o to, by witryna była dostępna także dla osób z niepełnosprawnością, np. z dysfunkcjami wzroku. Dzięki temu każda grupa bez problemu znajdzie informacje, jak może pomóc lub jak z tej pomocy skorzystać. Dodaj koniecznie zakładkę “O nas” oraz “Kontakt”. Jeśli użytkownik Ci nie zaufa, nie zaangażuje się w Twoją sprawę. Poświęcając swój czas, dzieląc się pieniędzmi, chce mieć pewność, że działasz w słusznej sprawie i że nie chcesz go oszukać. Dlatego zadbaj, by dane kontaktowe oraz inne informacje, które pozwolą zweryfikować firmę, znalazły się w widocznym miejscu. 

Non profit marketing — podsumowanie

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Non profit marketing — podsumowanie

Obecność w sieci to szansa dla Twojej fundacji, by dotrzeć ze swoją misją do szerokiego grona odbiorców. Jeśli pokażesz, że to co robisz ma sens i że działasz w słusznej sprawie, zyskasz w sieci wielu sojuszników. A to oznacza tysiące udostępnień i ogromne zasięgi. Uwierz, że szczery i autentyczny non profit marketing pomoże Ci czynić dobro. 

Popularne wpisy:

pozycjonowanie czy google adwords  ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google spam blog narzędzia do analityki internetowej metatag  black hat seo pozycjonowanie opole optymalizacja pod wyszukiwarki pozycjonowanie stron firmowych pozycjonowanie szerokie

5 2 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Norbert VD
Norbert VD
2 lat temu
Ocena artykułu :
     

Bardzo fajny wpis, widziałem ostatnio podobne artykuły i ten się wyróżnia na tle innych oraz jest wart uwagi. Konkretnie objaśniony temat. Bardzo przyjemnie się go czyta. Czekam na takich więcej 🙂