Jak zachęcić klienta do zakupu? — 7 sprawdzonych sposobów
Według badań przeprowadzonych przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, co trzeci Polak przerywa zakupy w sieci. Porzucone koszyki to prawdziwa zmora branży e-commerce. Jeśli dodamy do tego użytkowników, którzy opuścili stronę, nie wykonując żadnej akcji, wygląda to jeszcze gorzej. Co zrobić, aby zwiększyć konwersję w sklepie internetowym? jak zachęcić klienta do zakupu? W dzisiejszym artykule poznasz 7 łatwych i sprawdzonych sposobów.
Jak zachęcić klienta do skorzystania z oferty
Społeczny dowód słuszności
Co powstrzymuje klienta przed zakupem? Wątpliwości — odnośnie do produktu, a czasem również w stosunku do siebie. Możesz napisać dosłownie wszystko o swojej usłudze lub produkcie, a i tak potencjalny klient się ich nie wyzbędzie. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej, gdy to obecni klienci wypowiadają się pozytywnie o Twojej ofercie. Dlaczego to działa? Klient to osoba, która dokona już wyboru, przed którą dopiero stoi potencjalny klient. Pozytywna opinia to znak, że decyzja była słuszna Świadectwo innej osoby, szczególnie takiej, która miala wcześniej podobne wątpliwości, pomoże potencjalnemu klientowi w podjęciu tej właściwej decyzji. Dlatego w sklepie nie może zabraknąć recenzji od Twoich klientów,
Remarketing
Jak przekonać klienta do zakupu produktu? Jednym z najskuteczniejszych sposobów na zachęcenie użytkownika do powrotu i zakupu jest reklama remarketingowa. To typ kampanii skierowanej do osób, które wyświetlały konkretne produkty w Twoim e-sklepie lub dodały je do koszyka, ale ostatecznie, nie ukończyły transakcji. Użytkownik widzi w reklamie dokładnie te produkty, z którymi wszedł w interakcję. Żeby zwiększyć skuteczność kampanii remarketingowej, poinformuj w niej o jakimś bonusie — rabacie albo darmowej dostawie. Tego typu reklamy możesz stworzyć zarówno w kampanii Google Ads, jak i na Facebooku.
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Ograniczenie czasowe lub ilościowe
Bez względu na to, czy panujesz promocję, wyprzedaż; oferujesz darmową dostawę lub rabat, koniecznie ogranicz to czasowo. Dzięki temu zmobilizujesz klienta do zakupu. Sprawisz, że nie będzie zwlekał, odkładał tej decyzji na później. Dobrym rozwiązaniem jest również ograniczona dostępność produktów. Jak wykorzystać to w praktyce? Możesz. dodać informację o tym, ile produktów zostało na stanie, np. określonych butów w konkretnym rozmiarze; albo dodać plugin, który będzie informował w czasie rzeczywistym, ile osób, w danym momencie, ogląda produkt.
Język korzyści
Absolutnie nie kopiuj opisów produktów od producenta. Nie ograniczaj się w opisach do parametrów technicznych. Jak przekonać klienta do zakupu? Pokaż mu, co zyska, jeśl skorzysta z Twojej oferty. Innymi słowy, jaka korzyść wynika z danej cechy produktu. Możesz też pokazać, co straci, jeśli opuści Twój sklep i nie kupi produktu, który przeglądał lub dodał do koszyka. Pisz obrazowo. Odwołuj się do sytuacji z życia klienta, jego potrzeb i problemów. Niech Twój produkt będzie ich najlepszym rozwiązaniem.
Unikalna propozycja sprzedaży
Działasz na rynku, który jest mocno konkurencyjny? Sprzedajesz, to samo co inni? Daj potencjalnemu klientowi powód, dzięki któremu zrobi zakupy właśnie u Ciebie, a nie u konkurencji. Znajdź swoją unikalną propozycję sprzedaży. Coś, co Cię wyróżni. Spójrz na liderów w branży e-commerce. Przykładowo, Zalando oferuje sto dni na zwrot, a lider w branży obuwniczej — skanowanie stopy, które pozwala na idealne dopasowanie rozmiaru, bez konieczności przymierzenia kilku par butów.
Łatwy kontakt
Jak już wspominaliśmy, potencjalny klient przed zakupem może mieć wątpliwości lub pytania. Jeśli nie uzyska na nie odpowiedzi, szybko zrezygnuje z zakupu. Dlatego zadbaj o to, by użytkownik mógł łatwo się z Tobą skontaktować. Umieść numer telefonu i adres e-mail w widocznym miejscu, stwórz prosty i krótki formularz kontaktowy, bez zbędnych pól. Dodaj na stronie Chatbota, który umożliwi błyskawiczny kontakt.
Kontrast
Zależy Ci na sprzedaży konkretnego produktu, który nie należy do najtańszych? Zastosuj metodę kontrastu. Na czym ona polega? Chodzi o to, żebyś najpierw zaproponował klientowi droższy produkt, a później tańszy. Ten, na którym Ci zależy. Dzięki temu, druga oferta będzie wydawać się korzystniejsza cenowo. Ponadto, dasz potencjalnemu klientowi możliwość wyboru. Dzięki temu poczuje, że to on decyduje i podejmuje decyzję świadomie.
Pop-up
Chociaż część osób uważa wyskakujące okienka za irytujące, a przez to nieskuteczne, odpowiednia zachęta w pop-upie może zatrzymać potencjalnego klienta na stronie i zachęcić go do zakupu. Pop-up może pojawić się w momencie, kiedy użytkownik zbliży kursor do krzyżyka i będzie chciał wyjść. Poinformuj go wówczas o rabacie lub darmowej dostawie, jeśli zdecyduje się na zakup teraz.
Jak zachęcić klienta do kupna — podsumowanie
Jeśli trafiłeś do nas po wpisaniu w Google zapytania: “jak zachecic klienta do kupna”, być może duża część użytkowników opuszcza Twój sklep bez finalizacji transakcji. Mamy nadzieję, że ten krótki poradnik pomoże Ci to zmienić i zwiększysz sprzedaż w swoim sklepie internetowym.
Popularne wpisy:
pozycjonowanie czy google adwords ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google spam blog narzędzia do analityki internetowej metatag black hat seo pozycjonowanie opole optymalizacja pod wyszukiwarki pozycjonowanie stron firmowych pozycjonowanie szerokie