Książki dla copywritera — co warto przeczytać, aby lepiej pisać

Książki dla copywritera — co warto przeczytać, aby lepiej pisać

Sprawdź naszą ofertę

Jesteś początkującym copywriterem? A może prowadzisz własną firmę i tworzysz content na własne potrzeby? Szukasz praktycznej wiedzy, dzięki której nauczysz się pisać perswazyjne teksty, takie, które sprzedają? Nasi copywriterzy wybrali książki, które Ci w tym pomogą. Poznaj subiektywny wybór lektur obowiązkowych dla twórców treści. 

Książki dla copywritera i nie tylko 

Nie ma mowy o dobrym pisaniu, bez czytania. Chociaż w tym artykule skupimy się na branżowych publikacjach, zachęcamy Cię do czytania w ogóle. Oczywiście nie chodzi nam o literaturę niskich lotów. Sięgaj po klasykę. Piękny, literacki język wzbogaci Twoje słownictwo i poprawi Twój styl. Dlaczego to takie ważne? O ile pewnych mechanizmów i schematów sprzedażowych możesz się nauczyć, o tyle lekkość i płynność zależy od tego, w jaki sposób posługujesz się językiem. Jeśli brakuje Ci słów, nawet po przygotowaniu się do pisania, nadal będzie sprawiało Ci to trudność.

Książki dla copywritera — nasz wybór

Dariusz Puzyrkiewicz, Biblia copywritingu

  1. Dariusz Puzyrkiewicz, Biblia copywritingu

Szumny, chwytliwy tytuł może zachęcać do zakupu, ale czy spełnia on obietnicę? Czego dowiesz się z tej książki? Autor przeprowadzi Cię za rękę przez cały proces tworzenia skutecznych tekstów sprzedażowych. Ponadto, lektura jest praktyczną lekcją storytellingu. Puzyrkiewicz snuje bowiem opowieść, a każdej zasadzie czy etapowi nadaje unikalną nazwę. Nie wszystkim może się to spodobać. Autor często się powtarza, np. o tym, że zakupy przez internet to patrzenie na produkt przez dziurkę od klucza albo że copywriting to gra mentalna, czytamy kilkanaście razy. 

Książka jest trochę przegadana. Mogłaby być o połowę krótsza, nic przy tym nie tracąc. 

Piotr Bucki, Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści

  1. Piotr Bucki, Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści

Jak sama nazwa wskazuje, książka opowiada o tym jak tworzyć content, który będzie chętnie udostępniany. Autor posiłkuje się licznymi badaniami z pogranicza psychologii i socjologii W czasie lektury poznasz mechanizmy i motywacje, które sprawiają, że użytkownicy chętnie udostępniają konkretne treści. Poza częścią teoretyczną Bucki dzieli się licznymi przykładami, które następnie analizuje. Zaletą książki jest również jej układ: liczne ramki, infografiki i podział sprawiają, że błyskawicznie wychwycisz najważniejsze informacje. Minusem jest stosunkowo mała czcionka, która niektórym osobom może utrudnić czytanie.

Justyna Bakalarska-Stankiewicz, Content marketing. Od strategii do efektów

  1. Justyna Bakalarska-Stankiewicz, Content marketing. Od strategii do efektów

Ta pozycja pozwoli Ci stworzyć strategię content marketingową. Właśnie w taki sposób autorka podchodzi bowiem do publikacji treści. Jest to działanie, które powinno mieć swój cel — konkretny i mierzalny. Dodatkowo, Bakalarska-Stankiewicz przywołuje w swojej książce liczne badania związane z uwagą internautów i tym, jak “konsumują” oni treści. Jeśli chcesz przebić się przez szum informacyjny, tworząc angażujący content, koniecznie sięgnij po tę książkę. 

Artur Jabłoński, Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)

  1. Artur Jabłoński, Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)

Kultowa książka, która jest przeciwieństwem publikacji Puzyrkiewicza. Jabłoński kieruje się zasadą — maksimum treści, minimum słów. Chociaż Jak pisać… jest cienka, znajdziesz tam mnóstwo praktycznej wiedzy: począwszy od określenia profilu idealnego klienta, przez język korzyści i tworzenie chwytliwych nagłówków, aż po zasady webwritingu. Układ książki jest przejrzysty, a sam język lekki, dzięki czemu książkę czyta się szybko i przyjemnie. Jeśli szukasz konkretów, bez zbędnego lania wody, koniecznie przeczytaj tę pozycję.

Ewa Szczepaniak, Sztuka projektowania tekstów. Jak tworzyć treści, które podbiją internet

  1. Ewa Szczepaniak, Sztuka projektowania tekstów. Jak tworzyć treści, które podbiją internet

Tytuł książki mówi wszystko. Z tego dość grubego (prawie 360 stron) poradnika nauczysz się tworzyć treści, zgodnie z zasadami webwritingu. Poznasz podstawy SEO copywritingu (pisania tekstów, które wspierają pozycjonowanie strony). Dowiesz się, o czym pisać na blogu, jak zaprojektować chwytliwy tytuł, w jaki sposób pracować nad tekstem i jak go ulepszyć. Ogromną wartością tej książki jest podział na część teoretyczną i praktyczną. Pod koniec każdego rozdziału znajdziesz ćwiczenia, dzięki którym poprawisz swój warsztat. Autorka podpowie Ci również, z jakich narzędzi warto korzystać, aby ułatwić sobie pracę.

Książki o copywritingu —podsumowanie

Mamy nadzieję, że nasze propozycje znajdą się na Twojej liście “do przeczytania”. Tworząc tę listę zależało nam, aby znalazły się na niej książki napisane przez praktyków. Dlatego każda z nich zawiera wskazówki, które możesz wdrożyć natychmiast, niezależnie od tego, czy tworzysz artykuł na bloga czy tekst sprzedażowy na landing page. Jeśli przeczytałeś świetną książkę o copywritingu, której nie ma na naszej liście, koniecznie daj nam znać w komentarzu.

Popularne wpisy:

pozycjonowanie czy google adwords  ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google spam blog narzędzia do analityki internetowej metatag  black hat seo pozycjonowanie opole optymalizacja pod wyszukiwarki pozycjonowanie stron firmowych pozycjonowanie szerokie

5 2 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Grzegorz Szymański
Grzegorz Szymański
3 lat temu
Ocena artykułu :
     

Biblię copywritingu posiadam. Uważam, że jest to jedna z absolutnie najlepszych książek w tym temacie. Świetnie się ją czyta i ma w sobie mnóstwo cennych wskazówek!