Linkowanie wewnętrzne — jak zrobić to dobrze

Linkowanie wewnętrzne — jak zrobić to dobrze

Zapytaj o ofertę

Linkowanie wewnętrzne to ważna część optymalizacji strony pod SEO. Na czym właściwie polega, jak wdrożyć je właściwie, by wspierało pozycjonowanie i służyło osobom, które odwiedzają Twoją witrynę? Podpowiadamy w dzisiejszym artykule. 

Linkowanie wewnętrzne — co to jest 

Link wewnętrzny, jak sama nazwa wskazuje, to odnośnik, który odsyła do innej podstrony, w obrębie tej samej domeny. Przemyślane linkowanie ułatwia robotom Google indeksowanie nowych podstron, a użytkownikom — poruszanie się po stronie. Wyróżniamy:

  • linkowanie do strony głównej
  • linkowanie wewnętrzne do podstron
  • linkowanie wewnętrzne do kategorii.

Dawniej linkowanie html to była konieczność. Obecnie, dzięki intuicyjnym CMS-om możesz dodać link praktycznie jednym kliknięciem. Dla przykładu — linkowanie wewnętrzne WordPress jest jest banalnie proste. Wystarczy, że w klasycznym edytorze wybierzesz ikonkę “Odnośnik”, która przypomina spinacz. Jeśli chcesz podlinkować konkretny fragment tekstu, wystarczy, że go zaznaczysz i klikniesz wspomnianą ikonę.

Linkowanie wewnętrzne — jak i gdzie je wdrożyć

Sprawdź naszą ofertę

Linkowanie wewnętrzne SEO — zalety 

Sprawdzenie witryny pod kątem linkowania wewnętrznego to istotny element audytu SEO każdej strony internetowej. Dlaczego to takie ważne? Z kilku powodów.

  • Linkowanie wewnętrzne zmniejsza współczynnik odrzuceń i wydłuża czas, który użytkownik spędza na stronie.
  • Linkowanie pomaga w zwalczeniu kanibalizacji.
  • Linkowanie wewnętrzne ułatwia nawigację w serwisie.
  • Link dofollow (domyślny atrybut dla linków wewnętrznych) to sygnał dla botów indeksujących, że mają podążać za tym odnośnikiem.

Linkowanie wewnętrzne SEO — zalety

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas

Linkowanie wewnętrzne — jak i gdzie je wdrożyć 

SEO linkowanie i zadbanie o intuicyjną nawigację dla użytkowników — oto recepta na poprawne wewnętrzne linkowanie stron internetowych W jakich miejscach umieścić odnośniki do innych podstron w serwisie? Czas na konkrety. 

Menu 

Menu stało się tak powszechnym elementem stron internetowych, że często zapominamy o tym, że to także rodzaj linkowania wewnętrznego. Tworząc menu na stronie głównej warto wykorzystać jego potencjał SEO. Jak? Nazwy podstron w menu powinny zawierać frazy kluczowe, szczególnie, gdy menu jest rozbudowane. Dobrym przykładem są największe serwisy e-commerce jak choćby Bonprix czy Zalando. W sklepach tych nazwy kategorii zawierają ważne frazy kluczowe. O czym jeszcze warto pamiętać? Menu powinno być dostępne na każdej podstronie serwisu. Tak, by ułatwić użytkownikami szybkie poruszanie się po stronie.

Breadcrumps

Breadcrumps, potocznie nazywane również menu okruszkowym, to linkowanie wewnętrzne, które warto wdrożyć w rozbudowanych serwisach internetowych. Menu okruszkowe wskazuje robotom indeksującym hierarchie podstron w witrynie. Użytkownikom natomiast pozwala zorientować się, gdzie aktualnie się znajdują. A w razie potrzeby — wrócić poziom wyżej. Breadcrumps sprawdza się idealnie w sklepach internetowych z setkami kategorii i podkategorii. A także w serwisach, gdzie mamy do czynienia z podziałami tematycznymi. 

Stopka

Stopka to miejsce, gdzie można znaleźć podstawowe dane o firmie, link do polityki prywatności, odnośniki do mediów społecznościowych, czy link do strony twórcy serwisu. Miejsce to warto wykorzystać, by podlinkować najważniejsze podstrony w witrynie, zwiększając tym samym ich moc. 

Stronicowanie 

Stronicowanie to także rodzaj linkowania wewnętrznego. Na pewno spotkałeś się z nim w sklepach internetowych (kiedy przechodziłeś na kolejne podstrony danej kategorii) lub w serwisach plotkarskich, a dokładniej w artykułach typu tekst + galeria zdjęć. Więcej na temat stronicowania, dowiesz się z naszego artykułu: Paginacja SEO — jak optymalizować stronicowanie.

Linkowanie śródtekstowe

W akapicie wyżej polecamy nasz artykuł o stronicowaniu. To przykład linka śródtekstowego. Takie linkowanie musi być naturalne tzn. wynikać z kontekstu. Chodzi o to, by link był otoczony treścią związaną z podstroną, do której prowadzi link. Tak jak w naszym przykładzie, może być rozwinięciem, uzupełnieniem tematu. SEO linkowanie śródtekstowe to dobre rozwiązanie w tekstach blogowych, poradnikach, czy w rozbudowanych opisach kategorii, w sklepach internetowych. W tym przypadku liczy się umiar. Dlaczego? Im więcej takich linków, tym ich wartość SEO, jest mniejsza. Innymi słowy, moc linków “rozmienia się na drobne”.

Polecane artykuły, kategorie, produkty

To doskonały przykład tego, jak można połączyć UX oraz SEO linkowanie. Polecane artykuły czy produkty mogą zainteresować odwiedzającego i zatrzymać go na stronie na dłużej. Ważne, by sekcja, którą stworzysz była powiązana tematycznie z tą, którą akurat odwiedza użytkownik. Ten rodzaj linkowania spotykasz najczęściej w sklepach internetowych, w różnych wariantach, np. “Inni użytkownicy kupili również”, “Podobne produkty”, “To również może Ci się spodobać”. 

Linkowanie wewnętrzne — co to jest

Dowiedz się więcej!

SEO linkowanie wewnętrzne — o czym warto pamiętać

Linkowanie wewnętrzne na stronie internetowej powinno być naturalne (a przynajmniej takie przypominać). Dlatego zadbaj o to, by linki wewnętrzne były zróżnicowane — graficzne i tekstowe. W przypadku tekstowych linków wewnętrznych istotny jest wybór anchora; kotwicy, czyli podlinkowanego słowa czy frazy. Naturalne anchory to anchory w postaci adresu URL albo tzw. anchory tło, które są wezwaniem do działania i pokazują użytkownikowi, co ma zrobić, np. “Tutaj”, “Zobacz” itd. Ostrożnie i z umiarem trzeba postępować z Exact Match, czyli anchorem że sprzedażową frazą kluczową. Takim słowem kluczowym, na którą pozycjonujesz witrynę. Jeśli będziesz używać ich w nadmiarze, boty uznają to za celowe działanie i uzyskasz odwrotny skutek — spadek pozycji w Google. Bezpieczniejszą alternatywą są frazy półsprzedażowe, czyli rozbudowana lub odmieniona fraza kluczowa, tzw. Partial Match. O czym jeszcze musisz pamiętać? Bądź konsekwentny. Zachowaj jednolitą strukturę linków. 

Skuteczne linkowanie wewnętrzne — podsumowanie

Jeśli planujesz stworzyć nową stronę internetową, zaplanuj jej strukturę. A co za tym idzie — także linkowanie wewnętrzne w serwisie. Kiedy już to zrobisz i witryna będzie gotowa, stwórz mapę stronY i dodaj ją do Google Search Console. Poprawnie wdrożone linkowanie wewnętrzne stanie się wsparciem dla pozycjonowania. Sprawi, że strona będzie intuicyjna i przyjazna dla użytkowników, Twoich potencjalnych klientów. Zadbaj o skuteczne linkowanie, bo to ważny element optymalizacji witryny pod SEO. Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym zakresie, skontaktuj się z nami.

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Popularne wpisy:

pozycjonowanie czy google adwords  ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google spam blog narzędzia do analityki internetowej metatag  black hat seo pozycjonowanie opole optymalizacja pod wyszukiwarki pozycjonowanie stron firmowych pozycjonowanie szerokie

0 0 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments