Na ile słów kluczowych pozycjonować stronę internetową?

Na ile słów kluczowych pozycjonować stronę internetową?

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Planujesz rozpocząć współpracą z agencją SEO? A może chcesz pozycjonować swoją firmową stronę w Google samodzielnie? Bez względu na to, jaka jest odpowiedź, na pewno zastanawiasz się, ile słów kluczowych na stronę będzie najlepszym rozwiązaniem. W dzisiejszym artykule, omówimy różne podejścia i podpowiemy, jak znaleźć złoty środek. 

 Ile słów kluczowych w meta

Zapytaj o ofertę

Zanim odpowiemy na pytanie, ile słów kluczowych na stronie powinno się znaleźć, zatrzymajmy się na chwilę na dwóch odmiennych podejściach do pozycjonowania stron internetowej. Chodzi o liczbę fraz kluczowych, na które pozycjonujemy witrynę. Pierwszy z nich, popularny jeszcze kilka lat temu, dotyczy pozycjonowania na kilka lub kilkanaście słów kluczowych. Czy takie podejście sprawdzi się również dziś? Moglibyśmy odpowiedzieć, że nie, ale zgodnie z prawdą odpowiedź jest inna i brzmi, jak zwykle: To zależy. Jeśli działaś w wąskiej braży, z niewielką konkurencja, pozycjonowanie na kilka fraz, może okazać się opłacalne, a widoczność w Google TOP3 lub w TOP10 przełoży się na zakupy lub zapytania. Jak się domyślasz, tak specyficznych branż jest na rynku niewiele. Dlatego na drugim biegunie znalazło się pozycjonowanie long tail, nazywane również pozycjonowaniem tematycznym lub szerokim. Takie podejście jest naturalną konsekwencją rozwoju Google’a i tego, jak zmienił się sposób wyszukiwania przez samych użytkowników. Obecnie zapytania są coraz dłuższe i bardziej szczegółowe, a swoją składnią przypominają mowę. Właśnie dlatego widoczność strony internetowej na tysiące fraz kluczowych, związanych z konkretną tematyką lub branżą, staje się coraz bardziej opłacalna. Dzięki takiemu podejściu witryna staje się stopniowo liderem w wyszukiwarce, a co za tym idzie — także w swojej branży. 

Pozycjonowanie na kilka lub wiele fraz kluczowych

Sprawdź naszą ofertę

Ilość słów kluczowych na stronie — praktyczne porady

Idealna sytuacja to ta, w której jedna podstrona pozycjonowania jest na jedną, konkretną frazę kluczową. Dlatego właśnie rozbudowane strony internetowe uznaje się za bardziej przyjazne SEO niż proste witryny typu one page albo te z kilkoma podstronami. Dzięki temu, strona główna jest pozycjonowana na inne frazy niż jej podstrony, np. te z konkretnymi usługami. Ważne jest to, by identyczne frazy nie znajdowały się na kilku podstronach, ponieważ dojdzie wtedy do wewnętrznej kanibalizacji i podstrony te będą rywalizować między sobą o pozycję w wyszukiwarce. Jeśli pojawienie się danej frazy wymusza kontekst, koniecznie podlinkuj to słowo kluczowe do podstrony, na którą pozycjonujesz daną frazę. Zadbaj o to, by nie przedobrzyć, tzn. nie przeoptymalizować podstrony. Jeśli fraz będzie za dużo i umieścisz je w sposób nienaturalny, przyniesie to więcej szkody niż pożytku. Pamiętaj, że im więcej fraz kluczowych, tym dłuższy powinien być content. To samo dotyczy częstotliwości słów kluczowych. Im częściej muszą pojawić się w tekście, tym powinien być on dłuższy. Przykładowo, jeśli pozycjonujemy podstronę na ok. dziesięć fraz kluczowych, a każda z nich powtarza się w tekście średnio od pięciu do sześciu razy, tekst powinien mieć nie mniej niż dziesięć lub piętnaście tysięcy znaków. Nie jest to oczywiście reguła. Punktem odniesienia powinna być zawsze konkurencja, która znajduje się na szczycie wyników wyszukiwania. Pamiętaj jednak, że frazy kluczowe na jednej podstronie powinny być tematycznie ze sobą powiązane. Listę powiązanych fraz kluczowych możesz sprawdzić w narzędziach SEO, takich jak Senuto lub Semstorm 

Ile słów kluczowych w meta

Meta tagi to znaczniki, które znajdują się w nagłówku strony głównej oraz na każdej podstronie. To sygnał dla robotów indeksujących, jaki jest tytuł witryny i czego dotyczą treści, które się na niej znajdują. Najważniejszym metatagiem jest title. Sztuczne oddychanie fraz kluczowych w tytule nie ma sensu. Tym bardziej, że meta tag nie może mieć więcej niż sześćdziesiąt, siedemdziesiąt znaków. Inaczej, zostanie ucięty w wynikach wyszukiwania. Dlatego w meta title powinna znaleźć się jedno główne słowo kluczowe, tzn. najważniejsza fraza kluczowa dla danej podstrony. To samo dotyczy meta description. Co więcej, obecność fraz kluczowych w opisie już nie wpływa na pozycje strony. Choć kiedyś rzeczywiście tak było. Wtedy wiele osób upychało w meta description frazy kluczowe. Dziś takie działanie nie ma sensu. Opis powinien przede wszystkim zachęcać do kliknięcia i sugerować, co znajduje się na danej podstronie. Dlatego, w meta decription najlepiej dodać jedną frazę kluczową w odpowiednim kontekście. 

ile słów kluczowych na stronę — podsumowanie

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas

Ile słów kluczowych na stronę — podsumowanie

Przygotowanie listy fraz kluczowych to ważny element SEO i pozycjonowania. Jak widzisz, bez odpowiedniej wiedzy i narzędzi, to zadanie nie należy do najłatwiejszych. Dlatego jeśli planujesz stworzyć stronę internetową albo jesteś w trakcie jej budowy, skontaktuj się z ekspertem SEO, który przygotuje zalecenia optymalizacyjne: listę fraz kluczowych, ich nasycenie oraz informację o długości tekstów. Dzięki temu unikniesz, wspomnianej już, kanibalizacji oraz innych problemów, które mogą utrudnić pozycjonowanie i ograniczyć widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Popularne wpisy:

pozycjonowanie czy google adwords  ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google spam blog narzędzia do analityki internetowej metatag  black hat seo pozycjonowanie opole optymalizacja pod wyszukiwarki pozycjonowanie stron firmowych pozycjonowanie szerokie

NAN 0 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments