Pozycjonowanie Youtube — 7 kroków, by zrobić to dobrze
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
O pozycjonowaniu i SEO przeważnie mówi się wyłącznie w kontekście strony internetowej. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę, że kolejność wyświetleń filmów na YouTube wcale nie jest przypadkowa. Decyduje o tym algorytm, a skoro tak jest, właściwa optymalizacja wideo może pomóc w znalezieniu się na szczycie wyszukiwarki tego serwisu. Od czego rozpocząć pozycjonowanie YouTube? Poniżej zamieściliśmy poradnik, który pozwoli Ci samodzielnie zoptymalizować pod SEO, zarówno cały kanał, jak i pojedyncze wideo. Zaczynamy!
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Pozycjonowanie YouTube — dlaczego warto
Własny kanał YouTube to doskonały sposób, by dzielić się wiedzą, prowadzić webinary w formie transmisji na żywo albo publikować filmiku typu instrukcje krok po kroku.Takie wideo z linkiem może okazać się najlepszym i najbardziej opłacalnym źródłem ruchu na Twojej stronie WWW. A co za tym idzie — również klientów.Pierwsza zasada marketingu brzmi: Bądź obecny tam, gdzie są Twoi klienci. Skąd pewność, że znajdziesz ich akurat na YouTube? Ten serwis jest drugim najpopularniejszym portalem społecznościowym na świecie. Wyprzedza go już tylko Facebook. Jeśli jeszcze zastanawiasz się, czy warto założyć i pozycjonować kanał na YouTube, zadaj sobie inne pytanie, czy znasz kogoś (oprócz swojej babci), kto z niego nie korzysta.
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Pozycjonowanie na YouTube — optymalizacja kanału
Pozycjonowanie SEO Youtube — dodaj słowa kluczowe kanału
Pierwszym krokiem, jeśli chodzi o pozycjonowanie SEO YouTube powinna być optymalizacja, czyli przygotowanie profilu, tak, aby algorytm rozpoznał, jakiego obszaru tematycznego będzie dotyczył. Dlatego dodaj na swoim koncie odpowiednie frazy kluczowe. Nie powinno Cię to dziwić. W końcu to nadal SEO, tylko na YouTube. Przykładowo, dla firmy, która zajmuje się tworzeniem sklepów internetowych, słowa kluczowe kanału to: ecommerce, PrestaShop, sklep internetowe. Frazy te powinny być dość ogóle, ale zawsze zgodne z Twoją branżą i tym, co planujesz publikować. Absolutnie nie próbuj oszukać algorytmu, dodając słowa kluczowe, niepowiązane z tematyką kanału, bo nic na tym nie zyskasz. A jak i gdzie właściwie dodać odpowiednie frazy kluczowe? Jeśli korzystasz ze Studia YouTube, wejdź w “Ustawienia” Po tym, jak otworzy się nowe okno, kliknij “Kanał”, a następnie w “Podstawowe informacje”. Właśnie tutaj wpisz frazy kluczowe związane z Twoim kanałem na YouTube.
Pozycjonowanie YouTube — uzupełnij opis kanału i dane kontaktowe
Jak sama nazwa wskazuje, sekcja “Informacje” to miejsce, w którym możesz dodać krótki opis swojego kanału. Dodaj tutaj frazy kluczowe, które wcześniej wybrałeś, ale przede wszystkim, stwórz opis z myślą o przyszłych widzach i subskrybentach. Odpowiedź w nim na pytanie, jaką wartość dasz użytkownikom i co zyskają, subskrybuję Twój kanał. Pamiętaj, że skuteczne pozycjonowanie na YouTube powinno uwzględniać zarówno “interes” użytkowników, jak i algorytmu. W zakładce “Informacje”uzupełnij również dane kontaktowe, a także, dodaj linki do innych swoich miejsc w sieci, np. mediów społecznościowych i firmowej strony WWW. To bardzo ważna sekcja, jeśli faktycznie chcesz zdobywać backlinki do swojej witryny (pozycjonowanie stron YouTube), a także pozyskiwać klientów z tego serwisu.
Pozycjonowanie stron YouTube — zachęć do subskrybowania kanału
Zanim weźmiesz się za nagrywanie pierwszego wideo, przejdź do zakładki “Elementy marki” (“Ustawienia”—>”Kanał”—>”Elementy marki”). W tym miejscu możesz dodać znak wodny, który będzie się wyświetlał w każdym Twoim filmie, w prawym górnym rogu. Dzięki niemu osoba oglądająca Twoje przyszłe filmy, będzie mogła błyskawicznie zasubskrybowaćTwój kanał na YouTube. To doskonały sposób na pozyskanie wiernych widzów, pośród osób, które obejrzą Twoje wideo po raz pierwszy. Innym sposobem na zachęcenie do subskrypcji kanału, poza YouTube, jest stworzenie odpowiedniego linka, który można udostępniać w sieci (na stronie WWW, w social media itd.). Jak to zrobić? Do klasycznego adresu URL kanału wystarczy dodać: sub_confirmation=1.
YouTube pozycjonowanie filmów — kluczowe informacje
Kolejnym etapem, jeśli chodzi o pozycjonowanie YouTube, jest optymalizacja filmów, tak, by zwiększyć szanse takiego video na wysoką pozycję. Jak to zrobić? Od czego zacząć?
Pozycjonowanie filmów na YouTube — uzupełnij frazy kluczowe
Na pewno nie zdziwi Cię to, że ponownie najważniejsze są frazy kluczowe. Powinny znaleźć się one w dwóch kluczowych miejscach — w tytule oraz w opisie filmu. Możesz je dodać w trakcie ładowania filmu na YouTube. Na pewno zastanawiasz się teraz, skąd wziąć te słowa kluczowe. Możesz skorzystać z darmowych partnerów słów kluczowych, np. Answer the public lub Planera słów kluczowych od Google (dostępny po założeniu konta reklamowego Google Ads). Płatna alternatywa to lista fraz kluczowych i powiązanych z nimi pytań, w Senuto lub Semstorm. Najlepiej, gdy opis filmu przekracza 450 znaków. To miejsce nie tylko na tekst, ale również na linki do Twojej firmowej strony, innych kanałów, a nawet linku do subskrybowania Twojego kanału (strukturę takiego linka, omówiliśmy nieco wyżej). Kluczowe są tu dwa pierwsze wersy. Powinny być chwytliwe i zachęcić do obejrzenia filmu. Co więcej, jeśli we wstępie dodasz frazy kluczowe, które będą porywać się z zapytaniem użytkownika, zostaną one pogrubione. A to może sugerować szukającemu, że Twoje wideo jest najlepszą odpowiedzią na jego zapytanie
YouTube pozycjonowanie filmów — dodaj odpowiednie tagi
Tagi to punkt obowiązkowy, jeśli chodzi o pozycjonowanie filmu na YouTube . Bez tego elementu, video nie ma szans na widoczność w serwisie. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Tagi do swego rodzaju wskazówka dla algorytmu, o czym jest film i czego dotyczy. A tym samym — na jakie pytania warto wyświetlać go użytkownikom portalu. Na tagi możesz przeznaczyć aż 500 znaków. I jest to niezbędne, jeśli film ma być widoczny publicznie, czyli dla każdego użytkownika portalu. Tak duża liczba znaków ma związek z rosnącą konkurencją i daje szanse na to, by Twoje filmy wyświetlały się na różne kombinacje zapytań.
Pozycjonowanie filmów na YouTube — przejrzysta struktura kanału
Kiedy na Twoim kanale opublikujesz już dużą liczbę filmów, zacznij tworzyć playlisty, pogrupowane tematycznie. Dla ułatwienia nawigacji, możesz ujednolicić filmiki z danej playlisty konkretną miniaturką lub zdecydować się jeden kolor. Co więcej, w prawym rogu każdego filmu możesz dodać skrót, który pozwoli widzom przejść do następnego wideo albo całej playlisty
Pozycjonowanie filmu na YouTube — zatrzymaj użytkownika na dłużej
Jeśli użytkownik obejrzał Twoje wideo do samego końca, zyskałeś coś bardzo cennego — jego uwagę. Wykorzystaj to! Jak? Dodaj do filmu tzw. Elementy końcowe. Dzięki temu oglądający zobaczą propozycje innych filmów, które mogą go zainteresować. A każy kolejne obejrzane wideo zwiększy szansę na to, że użytkownik zasubskrybuje Twój kanał.
Pozycjonowanie YouTube — podsumowanie
Treści wideo z roku na rok stają się coraz popularniejsze. A YouTube już dawno przestał być serwisem, na którym można obejrzeć wyłącznie teledyski znanych artystów albo śmieszne koty. Własny kanał na tym portalu to potężne narzędzie marketingowe, które pozwala zbudować rozpoznawalność i zaufanie wśród potencjalnych klientów. To również doskonały kanał promocyjny dla sklepów internetowych. Według Hubspot, aż połowa użytkowników poszukuje filmików związanych z produktami, zanim odwiedzi stronę e-sklepu. Jak widzisz, wideo powinno stać się dla Ciebie ważnym elementem strategii marketingowej firmy. Jednak to nie wystarczy. Żeby Twoja praca włożona w prowadzenie kanału przyniosła efekty, zadbaj o jego widoczność. Jest o co walczyć. Najlepiej wypozycjonowane filmy wyświetlają się wysoko nie tylko na stronie wyników YouTube, ale także jako rezultaty wyszukiwania w Google. Mamy nadzieję, że dzięki naszemu poradnikowi skutecznie wypozycjonujesz swoje wideo na YouTube. I tego właśnie Ci życzymy.
Popularne wpisy:
trendy marketingowe 2020 pozycjonowanie czy google adwords ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google spam blog narzędzia do analityki internetowej metatag black hat seo pozycjonowanie opole optymalizacja pod wyszukiwarki pozycjonowanie stron firmowych pozycjonowanie szerokie