Linkowanie wewnętrzne — jak zrobić to dobrze

Raport SEO — jak powinien wyglądać i co zawierać?

Zapytaj o ofertę

Jednym z najważniejszych elementów współpracy z agencją pozycjonującą Twoją stronę jest raport SEO. Czym jest taki dokument? Jakie informacje powinny się w nim znaleźć i w jaki sposób je interpretować? Odpowiedź znajdziesz w dzisiejszym artykule. 

SEO raport — co to jest 

SEO raporty przesyłane przez agencje mogą dotyczyć dwóch obszarów. Pierwszy dotyczy wykonanych prac, przygotowania zaleceń optymalizacyjnych, tekstów zgodnych z SEO czy pozyskania backlinków (linków odsyłających do Twojej witryny). Drugi raport dotyczy natomiast widoczności strony w sieci i jest absolutnym standardem, jeśli chodzi o uczciwe agencje i freelancerów.

Raport pozycjonowania — dlaczego jest taki ważny

Sprawdź naszą ofertę

Raport pozycjonowania — dlaczego jest taki ważny

Pozycjonowanie to inwestycja. Jeśli chcesz wiedzieć, czy jest opłacalna, musisz trzymać rękę na pulsie. Dzięki takiemu raportowi dowiesz się, czy agencja SEO wywiązuje się ze swoich obowiązków i czy przyjęta przez nią strategia przynosi efekty. Co ważne, raport pozycjonowania, agencja powinna przesyłać regularnie, najlepiej co miesiąc. Dzięki temu zobaczysz, jak zmienia się widoczność witryny w danym okresie i czy przekłada się ona na większą liczbę zapytań lub zakupów. Pamiętaj jednak, że pierwsze efekty pozycjonowania widać po kilku miesiącach, zatem bądź cierpliwy. Nie skreślaj agencji SEO po pierwszym miesiącu współpracy. 

Wartościowy raport z pozycjonowania — czyli jaki

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas

 Wartościowy raport z pozycjonowania — czyli jaki 

 Raport SEO może przybierać różne formy: dokumentu PDF, prezentacji; może być wygenerowany z Google Analytics lub popularnych narzędzi do monitorowania pozycji takich jak Semstorm, Senuto czy SEO Station. W przypadku dobrego raportu SEO nie forma jest najważniejsza. Kluczowa jest bowiem treść dokumentu i to, czy jest dla Ciebie czytelny i zrozumiały. Nie sztuką jest stworzenie efektownego raportu, pełnego tabelek, wykresów, statystyk i niejasnych terminów. Z dobrze skonstruowanego raportu błyskawicznie “wyciągniesz” kluczowe informacje. Wartościowy raport SEO powinien być:

  • czytelny
  • przejrzysty
  • zrozumiały
  • zwięzły i konkretny.

Dobrze gdy raport zawiera legendę albo komentarz eksperta SEO. To szczególnie ważne w pierwszych miesiącach współpracy, kiedy wszystko jest dla Ciebie nowe. Dobra agencja powinna wziąć pod uwagę, że nie jesteś ekspertem SEO i objaśnienie raportu ułatwi Ci jego poprawną analizę. Takie podejście gwarantuje transparentność i jest zapowiedzią owocnej współpracy.

Raport z pozycjonowania — co powinien zawierać

Dowiedz się więcej!

Raport z pozycjonowania — co powinien zawierać

Każda agencje wypracowała własny model raportowania SEO. Istnieją jednak kluczowe elementy, które powinny znaleźć się w każdym raporcie z pozycjonowania. Dzięki nim poznasz statystyki strony onlinie, związane z widocznością w sieci. Czas przejść do konkretów. Z czego powinien składać się dobry raport SEO? 

1. Statystyki strony Google

W tym przypadku najpopularniejszy jest wykres, który pokazuje ogólną widoczność strony w wynikach wyszukiwania, jak również pozycję witryny na poszczególne frazy. Dzięki temu zobaczysz, na jakie słowa kluczowe strona jest widoczna w TOP3, TOP10 oraz TOP50 wyników wyszukiwania. W przypadku pozycjonowania na kilkanaście fraz (od którego na szczęście powoli się odchodzi), agencje przesyłają również dzienne statystyki pozycji. Dana pozycja przekłada się natomiast na konkretny ruch z witryny. To ważna informacja, dlatego dobrze gdy agencja doda do pozycji szacunkowy ruch, który dzięki niej uzyskasz. 

2. Realny ruch z wyników organicznych

Raport SEO powinien zawierać także ruch, który pojawił się na Twojej stronie, dzięki uzyskanej widoczności. W ostatecznym rozrachunku pozycja to nie wszystko. Liczy się to, ile potencjalnych klientów trafiło do Ciebie, dzięki pozycjonowaniu. To ważna informacja, która pozwoli Ci ocenić, czy strategia przyjęta przez agencję SEO jest skuteczna; czy ruch jest wartościowy i przekłada się na konwersję (sprzedaż lub zapytania).

3. Ruch z poszczególnych kanałów

Efektów pozycjonowania nie można rozpatrywać w oderwaniu od innych kanałów ruchu. Jeśli promujesz firmę w płatnych wynikach wyszukiwania (Google Ads), reklamujesz się na Facebooku, masz konta firmowe na różnych portalach społecznościowych, warto, żeby raport widoczności strony online, uwzględniał wszystkie źródła ruchu. Dzięki temu, sprawdzisz, jak “wypada” ruch organiczny (z wyszukiwarki Google) na tle innych kanałów i będziesz mógł jeszcze lepiej zarządzać budżetem marketingowym.

4. Pozyskane linki oraz ich źródła

Link building, obok optymalizacji SEO, stanowi podstawę skutecznego pozycjonowania. Dlatego pełny raport powinien zawierać listę domen, z jakich ekspert SEO pozyskał linki odsyłające do Twojej strony. W przypadku mniej popularnych portali, agencja powinna dodać informację o “reputacji” takiego serwisu według Google, czyli tzw. Domain Trust Rank 

Dobry SEO raport —  podsumowanie

Czytelny raport SEO jest standardem w każdej dobrej agencji SEO. Unikaj firm, które nie wysyłają takich raportów albo wysyłają skomplikowane i nieczytelne elaboraty. Nie bój się pytać. Pamiętaj, że jasne sytuacje czynią nie tylko przyjaciół, ale również partnerów w biznesie. Dobry raport SEO to gwarancja transparentności i zapowiedź długiej, owocnej współpracy, która przyniesie pożądane efekty. 

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Popularne wpisy:

pozycjonowanie czy google adwords  ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google spam blog narzędzia do analityki internetowej metatag  black hat seo pozycjonowanie opole optymalizacja pod wyszukiwarki pozycjonowanie stron firmowych pozycjonowanie szerokie

0 0 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments