Statystyki Google Moja Firma — jak sprawdzić?

Statystyki Google Moja Firma — jak sprawdzić?

Dowiedz się więcej!

Wizytówka Google Moja Firma to absolutne must have dla lokalnych biznesów. Założenie i optymalizacja profilu GMF to jednak nie wszystko. Jak w przypadku każdego kanału, warto śledzić wyświetlenia i ruch, który generuje to medium. Dlatego w dzisiejszym artykule omówimy najważniejsze statystyki i odpowiemy na pytanie, jak sprawdzić statystyki Google Moja Firma.

Wizytówka firmy w internecie — jak się zalogować

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Wizytówka firmy w internecie — jak się zalogować

Żeby zalogować się do usługi Google Moja Firma, wejdź na stronę: https://business.google.com. Jeśli nie jesteś zalogowany na swoim koncie Google, zostaniesz poproszony o wpisanie adresu gmail i hasła. Po wpisaniu nazwy firmy i kliknięciu “Dalej”, zostaniesz przeniesiony do panelu GMF.

Twoja firma w Google — które statystyki warto śledzić

Informacje, które znajdziesz w zakładce “Statystyki” dotyczą działań, jakie podejmują użytkownicy na Twojej firmowej wizytówce Google, a także samej widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wspomnianą zakładkę “Statystyki”, znajdziesz w panelu administracyjnym, po lewej stronie. Całość jest podzielona na sekcje:

  • Jak klienci szukają Twojej firmy.
  • Gdzie w Google klienci widzą Twoją firmę.
  • Działania klientów.
  • Zapytania o trasę.
  • Rozmowy telefoniczne.
  • Popularne godziny.
  • Wyświetlenia zdjęć.
  • Liczba zdjęć Twojej firmy w porównaniu do liczby zdjęć innych firm.

Twoja firma w Google — które statystyki warto śledzić

Zapytaj o ofertę

Każdy z raportów został przedstawiony w postaci czytelnego diagramu — kołowego lub słupkowego. Dzięki temu bez problemu odczytasz i zrozumiesz interesujące Cię statystyki. Nie musisz obawiać się, że “utoniesz” w liczbach, z których niczego się nie dowiesz. Wizytówka Twoja Firma w Google ma bowiem przyjazny oraz intuicyjny interfejs, z którym poradzi sobie nawet analityczny laik. 

Wizytówka firmy w internecie — objaśnienie statystyk

Jak klienci szukają Twojej firmy.

Diagram w tej części dzieli się na: “Wyszukiwanie bezpośrednie” i “Odkrywanie”. Pierwsze dotyczy wyszukiwania Twojej firmy po jej nazwie (brandzie), drugi wskaźnik odnosi się do wyszukiwań po konkretnym sektorze (usług lub produktów), do którego zalicza się Twój biznes, np. salon kosmetyczny albo sklep z odzieżą + miejscowość. Jak rozkładają się te statystyki? Wszystko zależy od etapu, na którym jesteś. Jeśli już wypracował sobie pozycję i Twoja marka jest znana, większość ruchu będzie pochodziło z wyszukiwania bezpośredniego. Będą to osoby, które Cię znają i prawdopodobnie już wcześniej korzystały z Twoich usług albo takie, które trafiły do Ciebie z polecenia. W przypadku, gdy dopiero rozkręcasz biznes, “Odkrywanie” pokaże, jak wiele nowych użytkowników trafia na Twoją wizytówkę Google Moja Firma.

Wizytówka firmy w internecie — objaśnienie statystyk

Sprawdź naszą ofertę

Gdzie w Google klienci widzą Twoją firmę

Tutaj znajdziesz informację, ile osób znajduje Cię dzięki mapie, a ilu za sprawą wizytówki w wyszukiwarce. Pamiętaj, że sposób, w jaki Twoja firma wyświetla się w mapach i w wyszukiwarce, różni się od siebie. Kiedy dowiesz się, które z tych miejsc przyciąga do Ciebie więcej klientów, będzie mógł zoptymalizować pod nie wizytówkę swojej firmy. Pamiętaj, że możesz mieć do czynienia z chwilowym trendem, dlatego analizuj te dane w szerszym odcinku czasowym. Porównuj ze sobą dane z tygodnia, miesiąca i kwartału. Tylko tak będziesz miał pełen obraz, dzięki któremu wysuniesz właściwe wnioski.

Działania klientów.

To jedna z ciekawszych i  najbardziej rozbudowanych sekcji. Znajdziesz w niej informacje związane z interakcją użytkowników. Dowiesz się, ile osób trafiło na Twoją stronę internetową z GMF, ile telefonów wykonano, jak wiele wiadomości wysłano, a nawet — ile było zapytań o trasę dojazdu i skąd. Jeśli możesz pochwalić się dużym ruchem z Wizytówki Google Moja Firma, w tym miejscu zobaczysz także inne informacje, takie jak najpopularniejsze godziny wizyt i wyświetlania zdjęć z Twojego profilu w porównaniu z konkurencją. 

Twoja Firma w Google — nowe statystyki

Być może widzisz na swoim koncie komunikat: “Przenosimy Twoje statystyki

Przenosimy Twoje dane do raportów o nowym wyglądzie. Wyszukiwane hasła są już widoczne, a w ciągu kilku miesięcy dodamy nowe dane. Wówczas będziesz mógł przełączyć się na nowy widok”. Oprócz zmian czysto kosmetycznych, w GMF pojawi się kilka interesujących statystyk — “Zestaw platform i urządzeń”, czyli podział na urządzenia mobilne i desktop, a także — “Zestawienie wyszukiwań”, czyli hasła, które spowodowały wyświetlenie Twojego profilu. Dzięki tym danym dowiesz się, jakie usługi lub produkty Google powiązał z Twoją firmą i które z nich cieszą się największą popularnością wśród potencjalnych klientów.

Jak sprawdzić na którym miejscu w mapach jest strona

Niestety jedynym sposobem jest wpisanie w Google nazwy firmy lub usług/ produktów, które oferujesz. Nie będzie to jednak wiarygodny rezultat, ponieważ pozycja w lokalnych wynikach wyszukiwania, zależy od wielu czynników, rodzaju urządzenia, z którego korzysta użytkownik, jego lokalizacji i historii wyszukiwań. Szansą na lepszą pozycję jest optymalizacja Wizytówki Google Moja Firma, dodanie do opisu fraz, na które wyświetla się wizytówka GMF oraz zachęcenie klientów, aby dodali opinie do profilu Twojej firmy w Google.

Statystyki Google Moja Firma — podsumowaniu

Statystyki GMF pomogą Ci w lepszym zoptymalizowaniu firmowego profilu, ale przede wszystkim, będą cenną wskazówką, która pomoże Ci w rozwoju firmy i zrozumieniu, jak trafiają do Ciebie klienci z okolicy. Jeśli prowadzisz lokalny biznes, ta wiedza jest bezcenna. 

Popularne wpisy:

pozycjonowanie czy google adwords  ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google spam blog narzędzia do analityki internetowej metatag  black hat seo pozycjonowanie opole optymalizacja pod wyszukiwarki pozycjonowanie stron firmowych pozycjonowanie szerokie

NAN 0 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments