Strona produktowa, która sprzedaje — 7 praktycznych wskazówek
Strona produktowa to miejsce, w którym użytkownik podejmuje decyzję o zakupie. Jakie elementy powinny się na niej znaleźć? Co powoduje, że potencjalny klient wychodzi i nie kupuje? Jak dopracować do perfekcji stronę produktową, żeby zmienić odwiedzających w klientów. Odpowiedź w dzisiejszym artykule.
Strona produktowa, która sprzedaje — checklista
Zadbaj o szczegółowy opis
Sądzisz, że użytkownicy nie czytają opisów produktów? Jeśli dana osoba naprawdę jest zainteresowana produktem, będzie uważnym czytelnikiem. Dlatego zadbaj o to, by w takim opisie znalazły się wszystkie niezbędne informacje — od parametrów technicznych, rozmiaru i koloru, aż po język korzyści, czyli jasnego komunikatu, co zyska klient po zakupie produktu. Pamiętaj, by w takim opisie odpowiedzieć na ewentualne wątpliwości klienta. Luka informacyjna powoduje wahanie, a to jak nic innego, odwodzi użytkownika od zakupu.
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Umieść na stronie zdjęcia wysokiej jakości
Większość osób kupuje oczami, dlatego dobre zdjęcia produktowe to podstawa. Pamiętaj, że zakupy online, uniemożliwiają dotknięcie, sprawdzenie i dokładne obejrzenie produktu ze wszystkich stron. Dlatego, jeśli masz taką możliwość, umieść na stronie zdjęcia z efektem zoom lub nawet 3D. Zdjęcia produktowe kiepskiej jakości odstraszają klientów, bo nikt nie lubi kupować kota w worku
Umieść oceny oraz opinie
Nie chodzi o to, abyś dodawał opinie samemu, ale o to, żeby umożliwić to użytkownikom którzy są już Twoimi klientami. Pozytywne opinie to skuteczna “broń” w walce z niezdecydowanymi osobami, Jest to tzw. społeczny dowód słuszności. W dużym skrócie, chodzi o to, że opinia innych przekonuje lepiej niż wszystko, co sam napiszesz o swoim produkcie, ponieważ ktoś przeszedł już tę drogę, podjął decyzję, przed którą stoi potencjalny klient i dobrze na tym wyszedł. Jeśli chodzi o oceny, możesz podzielić je na dodatkowe kategorie, takie jak np. zgodność z opisem, czas dostawy, jakość obsługi itd.
Pozwól na łatwy kontakt
Być może użytkownik jest krok od zakupu, ale chce jeszcze o coś zapytać. Nie każ mu daleko szukać. Najlepiej umieść na stronie produktowej intuicyjny chatbot, np. zintegrowany z Facebookiem, formularz kontaktowy, a nawet telefon. Szybkie pytanie i jeszcze szybsza odpowiedź zwiększą szansę na zakup.
Zadbaj o dostępność na różnych urządzeniach
Czasy, w których klienci robili zakupy online na komputerze dawno już minęły. Dlatego tak ważne jest to, aby strona produktowa była dostosowana do urządzeń mobilnych. Nie chodzi jednak tylko o jej czytelność, ale także o to, żeby każdy użytkownik mógł zrobić i opłacić zakupy na telefonie szybko, łatwo i wygodnie.
Ułatw klientowi zakupy
O co chodzi? Bardzo często, klientów traci się przez najróżniejsze błędy, rzeczy, z którymi klient nie może sobie poradzić albo przez niezrozumiałe komunikaty, np. skomplikowany formularz, nieaktywne elementy, w które użytkownik próbuje kliknąć. Zdarzają się również sytuację, w których button “dodaj do koszyka” jest słabo widoczny ze względu na kolorystykę strony produktowej; albo gdy zawartość koszyka nie jest przechowywana wystarczająco długo i użytkownik musi zaczynać kompletowanie zakupów od początku, kiedy przypadkiem opuści stronę. Zastanów się, ile osób będzie na tyle zdeterminowanych, żeby pokonać wszystkie przeszkody. Większość niestety opuści Twój sklep, a przecież nie o to chodzi.
Umieść w widocznym miejscu informacje o dostawie i płatności
Metody dostawy i płatności to ważne informacje dla kupujących. Bardzo często to właśnie one decydują o tym, czy ktoś kupi u Ciebie, czy u konkurencji. Dlatego zadbaj o to, żeby użytkownik mógł zapoznać się z metodami dostawy i płatności, a także z polityką zwrotów, zanim doda produkt do koszyka i rozpocznie całą ścieżkę zakupową.
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Skuteczna strona produktowa — podsumowanie
Jeśli inwestujesz w pozycjonowanie i reklamę w sieci, ale Twoja strona produktowa nie zachęci do zakupu, wyrzucisz pieniądze w błoto. Sprowadzisz użytkownika na stronę, ale on wyjdzie i cały wysiłek, jaki włożyłeś w to, żeby go sprowadzić, na nic się zda. Dlatego, zanim zaczniesz promować swoje produkty, sprawdź, czy strona produktowa posiada wszystkie elementy sprzedażowe. Mamy nadzieję, że nasza checklista Ci w tym pomoże.
Popularne wpisy:
pozycjonowanie czy google adwords ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google spam blog narzędzia do analityki internetowej metatag black hat seo pozycjonowanie opole optymalizacja pod wyszukiwarki pozycjonowanie stron firmowych pozycjonowanie szerokie