Trendy marketingowe 2021 — co czeka nas w nowym roku?

Trendy marketingowe 2021 — co czeka nas w nowym roku?

Sprawdź naszą ofertę

Styczeń to czas podsumowań i prognoz na kolejnych dwanaście miesięcy. Miniony rok pokazał jednak, że nie wszystko możemy przewidzieć — zarówno w życiu, jak i w marketingu. Warto jednak obserwować to, co się dzieje i wyciągać wnioski, by choć na część zmian przygotować się wcześniej. Co nas czeka w nowym roku? Jakie będą trendy marketingowe w 2021 roku?

Digitalizacja

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas

Digitalizacja 

Jeśli do tej pory istniały branże, które świetnie radziły sobie bez promocji w sieci, dziś trudno to sobie to wyobrazić Można śmiało powiedzieć, że nasze życie i biznes przeniosły się do internetu. Dotyczy to zarówno dużych i znanych marek, które działały online i offline, jak i małych przedsiębiorców, którzy z dnia na dzień musieli zmienić kanał promocji i sprzedaży. 

Przykładem tych pierwszych są chociażby marki takie jak CCC czy Empik, które zamknęły część salonów, by skupić się na sprzedaży internetowej. Tendencję tę widać również w branżach stricte offlinowych. Właściciele sklepów stacjonarnych, którzy sprzedają swoje produkty na live’ach, trenerzy personalni, czy właściciele szkół tańca, którzy organizują treningi online — to tylko kilka przykładów. Właśnie dlatego początek roku to ostatni moment, by przenieść biznes do sieci, ponieważ nic nie zapowiada szybkiego powrotu do normalności. 

Większa ochrona prywatności

Dowiedz się więcej!

Większa ochrona prywatności

Zmiany te były zapowiadane od dawna, a w 2021 roku staną się faktem. Chodzi o pliki cookies, czyli o gromadzenie informacji o użytkownikach iOS 14. Nie chodzi już tylko o samą zgodę na zbieranie naszych danych na stronach internetowych i w aplikacjach, ale o większą transparentność, jeśli chodzi o to, jakie informacje są gromadzone i przekazywane. Zwiększy to świadomość użytkowników, którzy często za, z pozoru, darmowe materiały czy aplikacje płacili własnymi danymi. 

Zmiany na Facebooku i w Google Analytics

Pierwsze zmiany pojawiły się już w ostatnich tygodniach 2020 roku. Chodzi o najnowszą wersję Google Analytics 4 oraz usunięcie statystyk celu “Wiadomości”, w związku z dyrektywą Unii Europejskiej . Nie to jest jednak najważniejsze. Jak się domyślasz, blokada ciasteczek może oznaczać koniec remarketingu w Google i na Facebooku. Na szczęście blokada dotyczy na razie dwóch przeglądarek: Safari i Firefox,. W praktyce oznacza to również blokadę kodów śledzących — Tagu Google’a oraz Pixela Facebooka. Światowi giganci próbują się na to przygotować — Google wprowadzając nową wersję GA, Facebook, wprowadzając zmiany w Pixelu (ograniczenie do śledzenia zaledwie ośmiu zdarzeń na stronie WWW).

Relacje 

Choć brzmi to paradoksalnie, gdy kontakty “w realu” zostały ograniczone, to dobry moment na budowanie relacji w sieci. Pora wrócić do starego dobrego e—mail marketingu, np. reaktywując newsletter albo budując taką bazę od podstaw. To doskonały sposób na kontakt z obecnymi klientami, jak i na pozyskanie nowych. Inny sposób to organizowanie live’ów, np. na Facebooku lub na zewnętrznej platformie. Kiedy organiczne zasięgi na FB z roku na rok są coraz mniejsze, pozwoli Ci to zbudować rozpoznawalność i zbudować społeczność wokół swojej marki. 

Widoczność w sieci

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Widoczność w sieci 

Tak, jak wspominaliśmy na początku artykułu — widoczność w sieci to absolutne must have w 2021 roku. Oczywiście można ją osiągnąć dzięki PPC, czyli płatnym kampaniom w Google lub na Facebooku. Niestety, ruch na stronie i widoczność skończą się wraz z wyłączeniem reklam. Dlatego, jeśli myślisz o swoim biznesie w dłużej perspektywie, zainwestuj w SEO i pozycjonowanie. Pierwsze, to przygotowanie strony WWW zgodnie z wymaganiami Google’a; w taki sposób, by miała szansę uzyskać wysoką pozycję w Google. Drugie — również działania poza stroną, które zapewnią jej widoczność w Google. Wspominamy o tym, ponieważ zauważyliśmy, że wiele firm przenosi się do internetu w pośpiechu. Jeśli więc planujesz stworzyć firmową stronę lub sklep internetowy, na starcie zadbaj o to, by były przygotowane zgodnie z Zaleceniami Google dla webmasterów; o widoczność strony dla potencjalnych klientów.

Trendy marketingowe 2021 - podsumowanie

Zapytaj o ofertę

Trendy marketingowe 2021 — podsumowanie 

2020 rok udowodnił, że w swoich prognozach i planach trzeba być elastycznym. Umiejętność dostosowania się do aktualnej sytuacji pomoże Ci przetrwać każdą burzę. W życiu nic nie jest bowiem tak pewne jak zmiana. Nie polegaj zatem na jednym kanale promocji, który do tej pory najlepiej się sprawdzał. Zawsze miej plan B. Alternatywę na trudne czasy. 

Popularne wpisy:

trendy marketingowe 2020 pozycjonowanie czy google adwords  ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google spam blog narzędzia do analityki internetowej metatag  black hat seo pozycjonowanie opole optymalizacja pod wyszukiwarki pozycjonowanie stron firmowych pozycjonowanie szerokie

NAN 0 vote
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments