Jak stworzyć skuteczny Landing page? — 8 najważniejszych zasad

Jak stworzyć skuteczny Landing page? — 8 najważniejszych zasad

Zapytaj o ofertę

Planujesz sprzedaż jednego produktu lub usługi? Chcesz stworzyć Lead magnet, aby pozyskać dane potencjalnych klientów? Zastanawiasz się, gdzie mają trafić użytkownicy, którzy są zainteresowani Twoją ofertą? Stwórz Landing page, zamiast kierować ich na swoją firmową stronę. W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, dlaczego warto to zrobić i jak stworzyć stronę lądowania, która sprzedaje – przeczytaj też -> jak sprzedawać słowami.Landing page — co to jest

Sprawdź naszą ofertę

Landing page — co to jest

Landing page to strona, na którą trafia użytkownik, pozyskany, dzięki działaniom promocyjnym, zazwyczaj reklamie na Facebooku lub w wyszukiwarce. Najczęściej Landing page służy sprzedaży jednej usługi lub produktu. Doskonale sprawdzają się również w przypadku tzw. Lead magnetu. Co to takiego? E-book, branżowy raport, dostęp do bezpłatnego szkolenia. Innymi słowy, darmowy materiał, którego zadaniem jest pozyskanie danych osobowych leada, czyli użytkownika, który z dużym prawdopodobieństwem może zmienić się w klienta.

Landing page — dlaczego warto

Landing page to posta strona z jasno określonym celem. Dzięki temu użytkownik doskonale wie, co ma zrobić. Inaczej jest na firmowej stronie. Odwiedzający przegląda zazwyczaj kilka podstron, sprawdza całą ofertę. I czasem możliwości jest tak dużo, że nie decyduje się na żadną z nich. Po prostu, wychodzi. Strona lądowania stworzona z myślą o konkretnej kampanii rozwiązuje ten problem. Użytkownik ma jedno wezwanie do działania. Nie musi wybierać, bo wszystkie najważniejsze informacje są zebrane w jednym miejscu. 

Skuteczny Landing page — jak go stworzyć

Postaw na mocny nagłówek

Mocny, czyli jaki? Chodzi o to, żeby od razu po wejściu użytkownik zobaczył najważniejszą korzyść z danej oferty. To zachęci go do dalszej lektury. Najlepszy układ w tytule Landing page’a to usługa + korzyść. Potencjalny klient musi przecież wiedzieć, co właściwie oferujesz

Przedstaw korzyści 

W dalszej części opiszę swój produkt w kontekście korzyści dla użytkownika. Przykładowo, jeśli jest to kurs, możesz opisać jego zawartość ( to, czego dowie się z kursu).

Skuteczny Landing page — jak go stworzyć

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas

Pochwal się opiniami

Jeśli posiadasz opinie od zadowolonych klientów, umieść je na stronie lądowania. Nic tak dobrze nie działa, jak społeczny dowód słuszności. Możesz dodać również sekcję o sobie, ale tylko, jeśli wypracowałeś już na silną pozycję w swojej branży i jesteś rozpoznawalny

Opinie Klientów Na Landing Page

Zapytaj o ofertę

Przekonaj klienta, że to oferta dla niego 

Potencjalny klient, zastanawia się, czy Twoja oferta na pewno jest adresowana do niego. Dlatego na Landing page’u warto dodać informację dla kogo jest Twój produkt lub usługa. Możesz również odwrócić ten schemat i napisać, do kogo nie kierujesz swojej propozycji.

przykład zachęty w landing page - zrozumieć marketing

Dowiedz się więcej!

 

Odpowiedź na obiekcje i wątpliwości

Jeśli np. sprzedajesz kurs, możesz dodać krótki FAQ. Dzięki temu odpowiesz na pytania, które rodzą się w głowie czytelnika. 

FAQ na dedykowanym Landing Page

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas

Na koniec wypunktuj korzyści

Obok CTA (wezwania do działania) podsumuj korzyści w formie wypunktowanej listy. Użytkownik Landing page’a nie przeczyta całej oferty. Najpierw będzie szukał wzrokiem prostych, krótkich komunikatów. Krótkie podsumowanie, to najlepszy sposób, by zwrócić jego uwagę.

cta na landing page

Pamiętaj o wyrazistym CTA

Wskaż użytkownikowi, co ma zrobić. Niech to będzie jeden prosty komunikat. Przycisk możesz umieścić w kilku miejscach. Nie tylko na dole strony, ale również w takim miejscu, by użytkownik widział button, bez konieczności scrollowania (przewijania) strony.

Wiczony cta na landing page

Dowiedz się więcej!

Zadbaj o spójność Landingu z reklamą

Niech kolorystyka strony lądowania będzie taka sama, jak ta w reklamie. Możesz nawet użyć tych samych zdjęć. To samo dotyczy contentu. Jeśli reklama jest swego rodzaju obietnicą, landing powinien być jej spełnieniem. Użytkownik, który trafia na stronę lądowania, powinien znaleźć dokładnie to, czego się spodziewa.

Landing page — przykłady 

Jeśli szukasz przykładów skutecznych stron lądowania, wejdź na strony sprzedażowe kursów i książek Artura Jabłońskiego, www.zrozumiecmarketing.pl. Jeśli przeczytałeś nasz tekst uważnie, zauważysz, że ten Landing page zawiera wszystkie wymienione przez nas punkty.

Landing page — cena

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Landing page — cena 

Koszt Landing page’a zależy od tego, kto taką stronę wykona. Cena prostych kreatorów Landing page zaczynają się już od 100 zł. Jeśli natomiast zdecydujesz się na freelancera lub firmę zapłacisz od kilkuset złotych, do nawet 1000—2000 złotych. Wszystko zależy od tego, na jakich funkcjonalnościach Ci zależy. Bez względu na to, z której opcji skorzystasz, sprawdź, czy na Landing page’u pozwala na zaimplementowanie kodów śledzących (Pixel FB, Tag Google). Dzięki temu, w przyszłości będziesz mógł dotrzeć z reklamą do osób, które trafiły na Twoją stronę lądowania.

Jak stworzyć skuteczny Landing page — podsumowanie

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą Ci stworzyć konwertującą, czyli skuteczną stronę lądowania. Pamiętaj — możesz wydać tysiące złotych na reklamę, ale żeby ta inwestycja się zwróciła, musisz stworzyć Landing page, który sprzedaje. To właśnie tutaj Twój potencjalny klient podejmuje decyzje, czy odpowie na Twoje wezwanie do działania. Czy zrobi dokładnie to, na czym, Ci zależy. Ułatw mu to. Spraw, żeby podjął właściwą decyzję. 

 

Popularne wpisy:

pozycjonowanie czy google adwords  ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google spam blog narzędzia do analityki internetowej metatag  black hat seo pozycjonowanie opole optymalizacja pod wyszukiwarki pozycjonowanie stron firmowych pozycjonowanie szerokie

5 1 vote
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments