Jak stworzyć skuteczny Landing page? — 8 najważniejszych zasad
Planujesz sprzedaż jednego produktu lub usługi? Chcesz stworzyć Lead magnet, aby pozyskać dane potencjalnych klientów? Zastanawiasz się, gdzie mają trafić użytkownicy, którzy są zainteresowani Twoją ofertą? Stwórz Landing page, zamiast kierować ich na swoją firmową stronę. W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, dlaczego warto to zrobić i jak stworzyć stronę lądowania, która sprzedaje – przeczytaj też -> jak sprzedawać słowami.
Landing page — co to jest
Landing page to strona, na którą trafia użytkownik, pozyskany, dzięki działaniom promocyjnym, zazwyczaj reklamie na Facebooku lub w wyszukiwarce. Najczęściej Landing page służy sprzedaży jednej usługi lub produktu. Doskonale sprawdzają się również w przypadku tzw. Lead magnetu. Co to takiego? E-book, branżowy raport, dostęp do bezpłatnego szkolenia. Innymi słowy, darmowy materiał, którego zadaniem jest pozyskanie danych osobowych leada, czyli użytkownika, który z dużym prawdopodobieństwem może zmienić się w klienta.
Landing page — dlaczego warto
Landing page to posta strona z jasno określonym celem. Dzięki temu użytkownik doskonale wie, co ma zrobić. Inaczej jest na firmowej stronie. Odwiedzający przegląda zazwyczaj kilka podstron, sprawdza całą ofertę. I czasem możliwości jest tak dużo, że nie decyduje się na żadną z nich. Po prostu, wychodzi. Strona lądowania stworzona z myślą o konkretnej kampanii rozwiązuje ten problem. Użytkownik ma jedno wezwanie do działania. Nie musi wybierać, bo wszystkie najważniejsze informacje są zebrane w jednym miejscu.
Skuteczny Landing page — jak go stworzyć
Postaw na mocny nagłówek
Mocny, czyli jaki? Chodzi o to, żeby od razu po wejściu użytkownik zobaczył najważniejszą korzyść z danej oferty. To zachęci go do dalszej lektury. Najlepszy układ w tytule Landing page’a to usługa + korzyść. Potencjalny klient musi przecież wiedzieć, co właściwie oferujesz
Przedstaw korzyści
W dalszej części opiszę swój produkt w kontekście korzyści dla użytkownika. Przykładowo, jeśli jest to kurs, możesz opisać jego zawartość ( to, czego dowie się z kursu).
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Pochwal się opiniami
Jeśli posiadasz opinie od zadowolonych klientów, umieść je na stronie lądowania. Nic tak dobrze nie działa, jak społeczny dowód słuszności. Możesz dodać również sekcję o sobie, ale tylko, jeśli wypracowałeś już na silną pozycję w swojej branży i jesteś rozpoznawalny
Przekonaj klienta, że to oferta dla niego
Potencjalny klient, zastanawia się, czy Twoja oferta na pewno jest adresowana do niego. Dlatego na Landing page’u warto dodać informację dla kogo jest Twój produkt lub usługa. Możesz również odwrócić ten schemat i napisać, do kogo nie kierujesz swojej propozycji.
Odpowiedź na obiekcje i wątpliwości
Jeśli np. sprzedajesz kurs, możesz dodać krótki FAQ. Dzięki temu odpowiesz na pytania, które rodzą się w głowie czytelnika.
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Na koniec wypunktuj korzyści
Obok CTA (wezwania do działania) podsumuj korzyści w formie wypunktowanej listy. Użytkownik Landing page’a nie przeczyta całej oferty. Najpierw będzie szukał wzrokiem prostych, krótkich komunikatów. Krótkie podsumowanie, to najlepszy sposób, by zwrócić jego uwagę.
Pamiętaj o wyrazistym CTA
Wskaż użytkownikowi, co ma zrobić. Niech to będzie jeden prosty komunikat. Przycisk możesz umieścić w kilku miejscach. Nie tylko na dole strony, ale również w takim miejscu, by użytkownik widział button, bez konieczności scrollowania (przewijania) strony.
Zadbaj o spójność Landingu z reklamą
Niech kolorystyka strony lądowania będzie taka sama, jak ta w reklamie. Możesz nawet użyć tych samych zdjęć. To samo dotyczy contentu. Jeśli reklama jest swego rodzaju obietnicą, landing powinien być jej spełnieniem. Użytkownik, który trafia na stronę lądowania, powinien znaleźć dokładnie to, czego się spodziewa.
Landing page — przykłady
Jeśli szukasz przykładów skutecznych stron lądowania, wejdź na strony sprzedażowe kursów i książek Artura Jabłońskiego, www.zrozumiecmarketing.pl. Jeśli przeczytałeś nasz tekst uważnie, zauważysz, że ten Landing page zawiera wszystkie wymienione przez nas punkty.
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Landing page — cena
Koszt Landing page’a zależy od tego, kto taką stronę wykona. Cena prostych kreatorów Landing page zaczynają się już od 100 zł. Jeśli natomiast zdecydujesz się na freelancera lub firmę zapłacisz od kilkuset złotych, do nawet 1000—2000 złotych. Wszystko zależy od tego, na jakich funkcjonalnościach Ci zależy. Bez względu na to, z której opcji skorzystasz, sprawdź, czy na Landing page’u pozwala na zaimplementowanie kodów śledzących (Pixel FB, Tag Google). Dzięki temu, w przyszłości będziesz mógł dotrzeć z reklamą do osób, które trafiły na Twoją stronę lądowania.
Jak stworzyć skuteczny Landing page — podsumowanie
Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą Ci stworzyć konwertującą, czyli skuteczną stronę lądowania. Pamiętaj — możesz wydać tysiące złotych na reklamę, ale żeby ta inwestycja się zwróciła, musisz stworzyć Landing page, który sprzedaje. To właśnie tutaj Twój potencjalny klient podejmuje decyzje, czy odpowie na Twoje wezwanie do działania. Czy zrobi dokładnie to, na czym, Ci zależy. Ułatw mu to. Spraw, żeby podjął właściwą decyzję.
Popularne wpisy:
pozycjonowanie czy google adwords ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google spam blog narzędzia do analityki internetowej metatag black hat seo pozycjonowanie opole optymalizacja pod wyszukiwarki pozycjonowanie stron firmowych pozycjonowanie szerokie