Jak dodać stronę do Google?  — praktyczny poradnik

Jak dodać stronę do Google? — praktyczny poradnik

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Czy nowa strona będzie wyświetlać się natychmiast w wynikach wyszukiwania? Nie. Żeby tak się stało musi zostać dodana do indeksu Google. Czy można przyspieszyć ten proces? 

Jak dodać stronę do Google? Odpowiedź w dzisiejszym artykule

  Jak dodać stronę do Google?

Zapytaj o ofertę

Na czym polega indeksowanie strony?

Google dąży do tego, by w indeksie znalazły się wszystkie (również nowopowstałe strony).

To oznacza, że prędzej czy później trafi również na Twoją, np. za sprawą linka w innej witrynie lub w mediach społecznościowych. Co dalej? Boty Google’a, czyli tzw. roboty indeksujące, po linkach wewnętrznych przejdą całą stronę i ocenią jej zawartość pod kątem przyszłych zapytań użytkowników. Żeby strona była dobrze zindeksowana należy uzupełnić wszystkie jej elementy ( meta tagi, opisy alternatywne obrazków itd.). Przykładowo, jeśli nie uzupełnisz atrybutu Alt, czyli opisu alternatywnego, zdjęcie lub grafika będą dla botów niewidoczne – sprawdź -> jak dodać firmę do Google Maps

Ile może potrwać indeksowanie strony?

Sprawdź naszą ofertę

Jak dodać stronę do Google?

Najprostszym sposobem na zgłoszenie strony do indeksu, jest skorzystanie z narzędzia od Google’a o nazwie Google Search Console. To darmowa platforma dla właścicieli stron WWW. Dzięki niej sprawdzisz stan indeksowania witryny, zapytania, na które wyświetla się strona, czy ewentualne błędy i problemy. Oczywiście najpierw musisz przejść proces weryfikacji, czyli udowodnić, że faktycznie jesteś właścicielem strony, którą chcesz zgłosić (np. dodając odpowiedni tag albo za pośrednictwem innych usług Google, z których korzystasz).

Jak dodąć stronę do Google Search Console

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas

Jak zaindeksować stronę w Google przez GSC?

Dodawanie strony do Google rozpocznij od zalogowaniu się na stronie:https://search.google.com/search-console. Następnie kliknij “Dodaj usługę” Możesz dodać Usługę Domeny, czyli wszystkie możliwe warianty adresu (z WWW i bez) oraz subdomeny (wtedy jedyną dopuszczalną metodą weryfikacji jest DNS). Druga opcja to Prefiks Adresu URL. Ten wariant dopuszcza kilka metod weryfikacji. Jeśli mielibyśmy rekomendować, którąś z metod, byłaby to ta druga, czyli Prefiks Adresu URL. Co dalej? Kolejny krok to zweryfikowanie własności. Możesz to zrobić na kilka sposobów:

Dodawanie strony www w Google Search Console

Sprawdź naszą ofertę

  • umieścić na stronie wskazany kod HTML – otrzymasz plik do pobrania który trzeba dodać do głównego katalogu strony (najczęściej public.html) na serwerze ftp – sprawdź -> czym jest serwer ftp i jak znaleźć do niego dostępy
  • dodać tag HTML – otrzymujesz kod który należy wkleić w sekcji <head> przed pierwszą sekcją <body>.
  • użyć konta Google Analytics lub Menedżera Tagów – jeśli masz już konto Google Analytics i dostęp do niego z poziomu administratora to dostęp do GSC zostanie przydzielony Ci natychmiastowo. Sprawdź -> czym jest Google Analytics
  • powiązać rekord DNS z Google – otrzymujesz rekord TXT do konfiguracji dns domeny.

Czy po przejściu pomyślne całej procedury, wystarczy polecenie: “Zgłoś stronę do Google” lub “Dodaj stronę do Google”? Żeby mieć chociaż częściową kontrolę nad tym, jak Google zaindeksuje nową witrynę, warto dodać do niej mapę strony. 

Dodawanie mapy xml do Google Search Console jak dodać sitemape do google search console

Dowiedz się więcej!

Dodawanie strony do wyszukiwarek a mapa witryny 

Sitemapa to plik w formacie XML, który zawiera wszystkie podstrony danej witryny. W internecie znajdziesz wiele darmowych kreatorów, dzięki którym stworzysz taką mapę automatycznie, w kilka minut, np. https://www.xml-sitemaps.com. WordPress ma do tego dedykowane wtyczki. A jeśli Twoja strona ma mniej niż pięćset podstron możesz skorzystać z darmowej wersji Screaming Frog. Alternatywna metodą, dla bardziej zaawansowanych użytkowników, jest dodanie adresu mapy do pliku robots.txt. Najpewniej znajdziesz go pod adresem:domena.pl/robots.txt. Istnieje również  możliwość zgłoszenia mapy witryny bezpośrednio. Wystarczy, że w okno przeglądarki wpiszesz nastepujący adres http://google.com/webmasters/tools/ping?sitemap=ADRES_URL_SITEMAPY. Jest jednak jeden warunek, musisz znać adres sitemapy i podać go na końcu URL. Czy Twoja witryna powinna mieć tylko jedną sitemapę? Najlepiej stworzyć minimum dwie  — klasyczną oraz osobną, wyłącznie dla zdjęć i elementów graficznych. 

Ile może potrwać indeksowanie strony?

Niestety, na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Strona w indeksie Google może pojawić się już po kilku dniach od zgłoszenia, ale w niektórych przypadkach potrwa to nawet kilka lub kilkanaście tygodni.

Zgłoszenie do Google nowej podstrony

Jeśli prowadzisz bloga albo w Twojej ofercie pojawiła się nowa usługa, możesz zgłosić do zaindeksowania pojedynczy adres URL Jeśli Twoja witryna znajduje się już w indeksie Google, wystarczy, że zalogujesz się do swojego GSC i w oknie sprawdź dowolny URL wkleisz adres danej podstrony a następnie poprosisz o przeskanowanie. Niestety ta możliwość została wstrzymana od września 2020 roku. Miejmy nadzieję że google wkrótce ją przywróci.

Prośba o zaindeksowanie w Google Search Console

Jak sprawdzić stan indeksowania?

Możesz to zrobić w bezpośrednio w panel administracyjnym Google Search Console albo ręcznie z poziomu wyszukiwarki. Wystarczy, że wpiszesz komendę:site:nazwadomeny.pl, czyli np.site:lepszymarketing.pl. W odpowiedzi zobaczysz wszystkie podstrony witryny, które Google dodał do tej pory do swojego indeksu.

jak sprawdzić indeksacje w google

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Dodawanie strony do wyszukiwarek  — podsumowanie

Twoja strona zostanie dodana również do innych wyszukiwarek, takich jak np. Bing czy Yahoo. Nie da się jednak ukryć, że to indeksowanie w Google jest najważniejsze. Metody opisane powyżej pomogą w przyspieszeniu tego procesu, ale i bez tego Twoja strona prędzej czy później zostanie dodana do indeksu tej najpopularniejszej wyszukiwarki. Pamiętaj jednak, że samo zaindeksowanie nie gwarantuje widoczności w wyszukiwarce.  Twoja strona może wyświetlać na siódmej czy dziesiątej stronie wyników wyszukiwania. Dlatego, już na starcie, jeszcze przed zgłoszeniem strony do Google, pomyśl o jej właściwej optymalizacji, czyli SEO. Dzięki temu Twoja strona będzie się wyświetlać na zapytania związane z Twoim biznesem. A to pierwszy i najważniejszy krok, jeśli chodzi o ruch i sprzedaż na Twojej firmowej stronie internetowej.

Popularne wpisy:

trendy marketingowe 2020 pozycjonowanie czy google adwords  ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu tanie pozycjonowanie poznań znaczenie emotikon jak wyszkiwać w google spam blog narzędzia do analityki internetowej metatag  black hat seo pozycjonowanie opole optymalizacja pod wyszukiwarki pozycjonowanie stron firmowych pozycjonowanie szerokie

NAN 0 vote
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments